خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان فارس خبر داد:

جلوگیری از بیکاری 3200 کارگر استان فارس با ورود دستگاه قضایی

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۵۸۸

رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن ارائه گزارش از عملکرد شش ماهه دادگستری فارس گفت: ابلاغات الکترونیک دادگستری فارس به 97 درصد رسیده است و بیش از 41 درصد از پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف با مصالحه طرفین مختومه می شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس حجت الاسلام سید کاظم موسوی در جلسه ویدئوکنفرانس رئیس قوه قضائیه با اعضای شورای قضایی استان‌های سراسر کشور با بیان اینکه متوسط زمان رسیدگی ها یک ماه است گفت: اکثر پرونده های در مراجع قضایی استان ظرف مدت یک ماه یا کمتر تعیین تکلیف می شوند و درصد کمی از پرونده ها در مدت زمان بیش از یک ماه به نتیجه ختم می شود.

وی در ادامه بیان داشت: در شش ماهه امسال هفده درصد کاهش ورودی پرونده به مراجع قضایی داشته ایم که این اقدام در نتیجه برنامه ریزی صحیح در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و به کارگیری نظرات کارشناسی بوده است.

رئیس شورای قضایی استان فارس همچنین در خصوص اقدامات ویژه استان فارس در راستای تحقق شعار سال نیز از حل مشکلات 62 واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی در طول 6 ماه اخیر خبر داد و بیان داشت: در این مدت با ورود مستقیم دستگاه قضایی از بیکاری 3200 کارگر در استان جلوگیری شده است.

موسوی از جدیت مجموعه قضایی استان فارس در مبارزه با فساد در درون و بیرون دستگاه نیز سخن گفت و تصریح کرد: این امر متعاقب جدیت و حساسیت های ریاست معظم قوه قضاییه در مجموعه استان فارس نیز در اولویت قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط ویدئوکنفرانس با ریاست معظم قوه فضاییه از برگزاری 45 جلسه نقد و تحلیل رأی در راستای اتقان آراء قضایی خبر داد و افزود: این اقدام و همچنین برگزاری دوره های آموزشی با حضور اساتید برجسته زمینه ساز کاهش نقض آراء در محاکم تجدید نظر استان بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز