خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

بستری ۳۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های قزوین / سه فوتی در ۲۴ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۵۱۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از بستری شدن ۳۱۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این استان خبر داد و گفت: ۶۷ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و ۳۳ نفر نیز به دستگاه تنفسی متصل شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پیمان نامدار با اعلام این خبر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۳ بیمار جدید با علایم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند و متاسفانه سه نفر هم بر اثر این بیماری فوت کرده اند.

وی با بیان اینکه در یک ماه گذشته روند ابتلا به کرونا در استان قزوین شیب صعودی داشته است، اظهار داشت: در حال حاضر میانگین فوتی‌ها افزایش پیداکرده و تا ۱۱ نفر در روز نیز رسیده در حالی که  ۸۰ درصد فوتی‌ها دارای بیماری زمینه‌ای بودند.

نامدار تصریح کرد: عادی انگاری کرونا خطر بالقوه‌ای برای سلامت عموم است که متاسفانه جامعه ما با آن مواجه بوده که خود هشدار دهنده است.

وی با ابراز نگرانی از افزایش درصد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به بیماری کرونا در استان  افزود: طی هفته‌های اخیر کاهش سنین مبتلایان و درگیر شدن جوانتر ها و میانسالان و سخت تر شدن ماهیت بیماری و مراجعه افراد با علایم شدیدتر بیماری به مراکز درمانی را شاهدیم.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه در روزهای آتی هوای استان سردتر می‌شود، توجه به نکات بهداشتی  و رعایت پروتکل‌ ها در شرایط وضعیت قرمز در استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد تخت بیمارستانی ما دولتی است، افزود:  در حال حاضر ظرفیت بیمارستان‌های تامین اجتماعی و دولتی به پایان رسیده و با افزایش بیماران بستری شده مواجه اند.

نامدار تاکید کرد: رشد تعداد موارد بستری‌ها و مبتلایان مثبت نشان‌دهنده وضعیت بحرانی استان قزوین ناشی از شرایط کرونا است و با توجه به رایزنی صورت گرفته قرار است افرادی که دارای بیمه تکمیلی هستند در بیمارستان‌های خصوصی بستری شوند.

وی یاد آور شد: لذا توصیه ما به مردم این است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند چراکه وضعیت استان از فوق قرمز هم عبور کرده و اکنون بحرانی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز