خبرگزاری کار ایران

با آغاز موج سوم کرونا صادر شد؛

آخرین اطلاعیه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اردبیل/ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم دسته‌جمعی مذهبی در منازل و فضاهای بسته

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۴۲۹

ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا برای مقابله با شیوع این بیماری و حفظ سلامتی مردم اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا ، در متن اطلاعیه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا چنین آمده است:

نظر به شرایط بحرانی ناشی از شروع موج سوم بیماری کرونا در کشور و استان اردبیل و همچنین تداوم چند هفتگی وضعیت قرمز استان که حاکی از رشد فزاینده آمار مبتلایان این بیماری منحوس است به‌گونه‌ای که در پانزده روز گذشته شاهد ابتلای قریب ۹۰۰ نفر از هم استانی های عزیز و در نتیجه بستری شدن قریب ۵۰۰ نفر با شرایط حاد و همچنین فوتی قریب ۵۰ نفر از عزیزان بوده‌ایم ضمن تاکید بر لزوم توجه مردم فهیم استان به ویژه شهرستان های اردبیل، مشگین‌شهر و خلخال به رعایت پروتکل‌های بهداشتی (رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و شتشوی مرتب دست ‌ها) با عنایت به محدودیت امکانات بیمارستانی و همچنین شروع فصل پاییز و احتمال بسیار بالای اختلاط بیماری‌های فصلی و آنفلوآنزا با کرونا و تشدید آثار سوء بیماری، ضرورت دارد به‌منظور حفظ سلامت خود و خانواده، تک‌تک هم استانی‌های عزیز رعایت موارد ذیل را نیز به جد مورد توجه قرار دهند:

- از برگزاری هرگونه مراسم تجمعی و دسته جمعی اعم از مذهبی، جشن و سرور، همراهی برگزیدگان ورزشی و ... در فضاهای شهری و همچنین منازل و محیط‌های سربسته به جد پرهیز شود.

- وسائط نقلیه عمومی به‌ویژه تاکسی‌ها از سوار کردن مسافر برخلاف ضوابط پروتکل (فاقد ماسک یا سوار نمودن تعداد بیشتر از اعلامی) امتناع نمایند.

- ادارت، اصناف (به‌ویژه صنوف مرتبط با تغذیه) و بانک‌ها خود را ملزم به رعایت کامل و بی قید و شرط پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی کنند.

لذا ضمن اعلام ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمعات ضرورت دارد اتحادیه‌ها، اصناف، ادارت، شبکه بهداشت و نیروی انتظامی نسبت به رعایت موارد اعلامی نظارت و اهتمام لازم و کامل را معطوف دارند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز