خبرگزاری کار ایران

افتتاح ١٢ اقامتگاه بومگردی و گردشگری تا پایان سال در قوچان

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۳۴۳

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قوچان گفت: مجوز ١٢ اقامتگاه بومگردی و گردشگری در شهرستان قوچان گرفته شده است که تا پایان سال افتتاح خواهند شد.

به گزارش ایلنا از قوچان، اقامتگاه بومگردی و گردشگری بای پولاد در روستای دربادام و در شهرباجگیران با حضور مسئولین  استان خراسان رضوی و شهرستان قوچان افتتاح شد. 

یوسف بید خوری، معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در حاشیه این افتتاحیه و در جمع خبرنگاران به ایجاد تفاهم‌نامه‌ای بین وزرات نیرو و وزرات صنایع و گردشگری کشور اشاره کرد و اظهار داشت: برای ایجاد اقامتگاه های بومگردی و گردشگری باید سرمایه گذار پای کار بیاید که که خوشبختانه توافق نامه هایی نیز در این زمینه صورت گرفته است. 

وی در خصوص بومگردی و گردشگری منطقه شمخال بیان کرد: برای اقامتگاه بومگردی و گردشگری در این منطقه موافقت های اولیه انجام شده تنها  مشکل ما در شمخال نبود مکان برای اقامت می باشد. این منطقه بخاطر طولانی بودن و منحصر ب فرد بودن مسیر  یکی از مناطق گردشگری خراسان محسوب می شود. 

بیدخوری در ادامه پیرامون فروش محصولات کشاورزی، گفت: قوچان بخاطر قدمت تاریخی و فضای خوش آب و هوا بسیار مورد  توجه گردشگر و مسافر می باشد و بخاطر تنوع محصولات کشاورزی می توانیم جذب سرمایه گذار در بخش گردشگری و کشاورزی هم داشته باشیم تا مسلفر و گردشگر تنها بخاطر یک منطقه سفر نکند و این موضوع به حضور بیشتر گردشگر، معرفی و  فروش محصولات کشاورزی نیز کمک خواهد کرد. 

عباس رضا زاده سرپرست فرمانداری شهرستان قوچان نیز با حضور در این افتتاحیه گفت: برای تبدیل شدن نمایندگی گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان قوچان به اداره یکسری امتیازات کم داشتیم که طی پیگیری هایی که در دو سال گذشته انجام شده، مجوز لازم صادر برای این کار شده است و به زودی شاهد این خبر خوش خواهیم بود که نمایندگی به اداره ارتقا خواهد یافت.

جواد رجبی سرپرست نمایندگی گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان قوچان همچنین در حاشیه این افتتاحیه اعلام کرد: توانستیم از ابتدای سال ۹۸ تا کنون مجوز ۱۲ اقامتگاه بومگردی و گردشگری را بگیریم که تا آخر سال ۹۹ تمام این ۱۲ اقامتگاه افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز