خبرگزاری کار ایران

حداقل قیمت خرید هر کیلوگرم نگین زعفران ۲۰۰ میلیون ریال تعیین شد

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۳۳۹

شورای ملی زعفران در نشستی با حضور برخی از نمایندگان استانهای خراسان رضوی و خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران قیمت کف خرید زعفران در سال جاری را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، در این نشست که روز پنجشنبه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد حداقل قیمت خرید هر کیلوگرم گل زعفران توسط فعالان، تجار و صادرکنندگان یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، حداقل قیمت خرید هر کیلوگرم پوشال زعفران ۱۶۰ میلیون ریال و حداقل قیمت خرید هر کیلوگرم نگین ۲۰۰ میلیون ریال تعیین شد.

رئیس شورای ملی زعفران در این نشست با اشاره به میزان تولید و صادرات زعفران در کل کشور طی دو سال گذشته گفت: در سال ۱۳۹۷ سطح زیرکشت زعفران در ایران ۱۱۱ هزار هکتار با تولید ۳۸۰ تن بود که از این میزان ۲۸۱ تن به ارزش ۳۸۶ میلیون دلار صادر شد.

محسن احتشام افزود: در سال ۱۳۹۸ سطح زیر کشت زعفران در کل کشور به ۱۲۰ هزار هکتار و تولید آن به حدود ۴۵۰ تن افزایش یافت که از این میزان۲۷۰ تن به ارزش ۲۶۲ میلیون دلار صادر شد.

وی ادامه داد: امسال سطح زیر کشت زعفران در کشور ۱۲۵ هزار هکتار است که هنوز میزان تولید و صادرات آن مشخص نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز