خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

افزایش مراجعات کودکان به مراکز درمانی بوشهر/ کودکان ناقلان خوب ویروس کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۳۱۶

همزمان با بازگشایی مدارس نگرانی ها درباره شیوع گسترده این بیماری در بین دانش آموزان و معلمان افزایش یافت و باعث شد تا بسیاری از خانواده‌ها،معلمان و دانش‌آموزان نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند. برخی به ترک تحصیل یکساله فرزندان شان فکر کردند و برخی دیگر از اولیاء نیز عزم خود را برای نفرستادن فرزندان‌شان به مدارس جزم کردند. معلمان نیز مجبورند علاوه بر تدریس مجازی ساعاتی را در مدارس به اجبار بگذرانند که به اعتقاد بسیاری از آنها ،حضورشان در مدارس بدون دانش‌آموزان بی‌فایده و پر هزینه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بچه‌ها کرونا نمی‌گیرند این اولین پیش فرضی  بود که با شیوع ویروس کرونا همه جا منتشر شد اما خیلی زود با مشاهده این بیماری در بین کودکان ، خلاف آن ثابت شد. 

استان بوشهر جزء محدود استان هایی بود که تا اوایل اردیبهشت ماه در وضعیت مناسبی از نظر تعداد مبتلایان به کرونا قرار داشت اما یکباره با شروع موج دوم کرونا، این استان شاهد افزایش افسار گسیخته  آمار مبتلایان به این ویروس شد به نحوی که در چند ماه اخیر همواره در لیست استان های قرمز کشور قرار گرفت  که البته دلایل متعددی دارد.

اخیراً شایعاتی مبنی بر افزایش آمار کودکان مبتلا به ویروس کرونا در سطح استان پخش شد که بر اساس گفته این منابع در حال حاضر بیشتر  بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها را بیماران زمینه‌ای و افراد بزرگسال تشکیل داده‌اند ، البته برخی بیماران نیز تنها ناقل و  فاقد علامت هستند  که در این بین نیز با توجه به میزان مقاومت برخی از کودکان ، امکان ابتلای آنها  نا‌ممکن نیست.

از سوی دیگر ستاد مبارزه با کرونای استان دستور بازگشایی مهدکودک ها را با رعایت پروتکل های بهداشتی صادر کرده که با توجه به آغاز موج سوم کرونا و بیماری شایع فصلی آنفولانزا ، می بایست تدابیری جدی در این باره اندیشیده شود.

کودکان ناقلان خوبی برای ویروس کرونا هستند 

سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر هم ضمن اعلام اینکه  کودکان ناقلان خوبی برای ویروس کرونا هستند ، به ایلنا گفت: افراد خردسال و کودکان هم جزئی از جمعیت کشور بوده و قطعاً در مدت هشت ماه گذشته نیز در این رده سنی هم بیمار بهبود یافته کرونایی و هم فوتی داشته ایم اما از نظر ساختار و علمی بدن کودکان دارای ایمنی و مقاومت بیشتری در مقابل این ویروس است. البته ویروس جهش پیدا کرده  و رفتارش تغییر کرده است که این موضوع  مممکن است در بیماری زایی ویروس تغییرات جدیدی ایجاد کند.

این پزشک افزود: با توجه به فصل بازگشایی مدارس میزان مراجعات کودکان به مراکز درمانی افزایش یافته که این موضوع در این فصل سال طبیعی است اما به نسبت سال های گذشته و به دلیل استفاده ٧٠ درصدی مردم از ماسک، غیر حضوری شدن برخی از مدارس و شست و شوی مداوم دست‌ها ،آمار مبتلایان بیماری آنفولانزا تاکنون در استان کاهش یافته است، هر چند ممکن است در آینده شرایط تعییر کند.

کشمیری در پایان آمار دانش آموزان مبتلا به بیماری کرونا در طی چند روزگذشته را ٢٥ نفر اعلام کرد و افزود: هرچند این آمار با توجه به جمعیت کل دانش آموزان استان پایین است اما به دلیل اینکه کودکان و خردسالان می توانند ناقلین خوبی برای تکثیر این بیماری در بین خانواده ها باشند، بایدکنترل های لازم در این خصوص توسط خانواده ها و مدارس انجام  پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز