خبرگزاری کار ایران

در پی آتش‌سوزی هفته جاری:

۲۱ هکتار از باغستان سنتی قزوین آسیب دید

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۲۵۲

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: براساس ارزیابی‌های انجام شده، ۲۱ هکتار از باغستان سنتی قزوین که جزو آثار ثبت شده در فهرست ملی به شمار می‌رود در حادثه آتش سوزی هفته جاری دچار آسیب و خسارت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر گفت: کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین پس از وقوع آتش سوزی در باغستان سنتی اقدام به نقشه برداری و ارزیابی حجم باغ های دچار خسارت و آسیب دیده پرداختند.

این مقام مسئول افزود: باغستان سنتی قزوین به عنوان یک گنجینه نفیس سبز  از ارزش تاریخی و طبیعی بالایی برخوردار است و آسیب و از بین رفتن حتی یک متر از آن نیز پذیرفته نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین اظهارکرد: این دستگاه از مسببان حادثه آتش سوزی هفته جاری در باغستان سنتی قزوین به دستگاه قضا شکایت خواهد کرد.

خزائلی خاطرنشان کرد: هرگونه آسیب و تخریب آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی براساس قانون جرم کیفری محسوب می شود و پیگیرد قضائی به همراه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: باید با همکاری شهرداری تمهیدات لازم برای پیشگیری از حوادثی چون آتش سوزی در این مجموعه اتخاذ شود و راهکارهای برای مراقبت بهتر از این مجموعه انجام شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: شهروندان می توانند در صورت هرگونه آسیب و تخریب در باغستان سنتی قزوین، مراتب را برای رسیدگی فوری به یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گزارش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز