خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز:

تامین اجتماعی درباره بیمه کارگران فصلی اقدام کند/ مسکن به کالای لوکس تبدیل شده است/ کارگران توان تامین مسکن را ندارند

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۲۴۶

دبیراجرایی خانه کارگر تبریز گفت: مسئولین باید بدانند،بدون تلاش کارگران اقتصاد کشور و تامین نیازهای ضروری جامعه ایران اسلامی ممکن نیست،پس باید با حمایت جدی واقعی از این قشر ضعیف و زحمتکش اقدام کنند چراکه کارگران قلب تپنده جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، کریم صادق زاده تبریزی در جلسه هم اندیشی مسئولین و رابطین اعضای تشکل های کارگری با بیان اینکه شهرداری تبریز هم اکنون یک کارفرمای بزرگ محسوب می‌شود، اظهار داشت: اکنون نزدیک به 13 هزار نفر پرسنل در پست های مختلف سازمانی و پیمانکاری در 16 سازمان وابسته در شهرداری فعالیت می‌کنند، که متاسفانه به دلیل عدم اجرای دقیق مقررات تعداد زیادی از کارگران از این وضعیت نارضایتی دارند که بزودی در این مجمموعه شاهد تشکیل بزرگترین شورای کار خواهیم بود.
وی با بیان اینکه خانه کارگر گسترده ترین و غنی ترین تشکل کارگری کشور بوده و طی چهل سال خدمت  به کارگران زحمت کش در بین تشکل های کارگری پیشگام بوده،افزود:تشکیلات خانه کارگر تبریز با 175 هزار عضو کارگری فعالیت می‌کند.
وی ادامه داد:در تلاشیم پس از شکست کرونا نسبت به ساخت و ساز و احداث سالن‌های چندمنظوره رفاهی و تفریحی برای اعضای خانه کارگر  اقدام نماییم.
وی خاطرنشان کرد:داشتن و به نمایش گذاشتن تابلوی خانه کارگر را افتخار نمی‌دانیم، بلکه کار و تلاش و ارائه خدمات شایسته  به کارگران را افتخار می‌دانیم.
دبیراجرایی خانه کارگر تبریز متذکر شد:مسئولین باید بدانند،بدون تلاش کارگران اقتصاد کشور و تامین نیازهای ضروری جامعه ایران اسلامی ممکن نیست،پس باید با حمایت جدی واقعی از این قشر ضعیف و زحمتکش اقدام کنند چراکه کارگران قلب تپنده جامعه هستند.
وی افزود:با توجه به تورم و گرانی و کمرنگ شدن قدرت خرید کارگران افزایش ناچیز حقوق و دستمزد آنان را شاهد بودیم که با این مشکلات  مالی و شرمندگی کارگران پیش خانواده‌هایشان انتظار این را نداشته باشیم که کارگران با دلگرمی فعالیت کنند.
وی خاطرنشان کرد:در آستانه فصل زمستان با همکاری شهرداری محیطی مسقف برای کارگران فصلی در نظر گرفته شده است و امیدواریم تامین اجتماعی نیز درباره وضیعت بیمه کارگران فصلی اقدام کنند.
وی با بیان اینکه مسکن به کالای لوکس تبدیل شده و کارگران با این وضیعت توان خرید مسکن ندارند، افزود:کارگران آسیب پذیر ترین قشر هستند و در معرض شدیدترین فشار زندگی قرار می‌گیرندچراکه تامین مسکن از نیاز های اولیه هر فرد است و آنها با دشواری های فراوانی دست به گریبان می‌شوند.
صادق زاده تبریزی در پایان گفت:کارگران به عنوان سرمایه انسانی در هر کشور،نقش محوری در تحولات و مناسبات مختلف آن جامعه دارند و حمایت از آنها و رفع مشکلات و چالش آنها می تواند  راه برون رفت از مشکلات مختلف اقتصادی،سیاسی و اجتماعی و فرهنگی باشد.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز