خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره خانه تسنیم دامغان مطرح کرد :

شکوفایی پتانسیل‌های گردشگری دامغان با اخذ مجوز اداره ویژه میراث‌فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۲۲۰

عضو هیئت مدیره خانه تسنیم دامغان با اشاره به اداره ویژه میراث فرهنگی کاشان راهکار شکوفایی پتانسیل های گردشگری دامغان را ارتقای اداره میراث فرهنگی به اداره ویژه میراث فرهنگی دامغان قلمداد نمود.

به گزارش ایلنا از سمنان، امیر نظام نصیری در دیدار فرماندار دامغان از خانه تسنیم به مناسبت هفته گردشگری ضمن بیان اینکه 15 راهنمای گردشگری خانه تسنیم دامغان در ایام نوروز 99 به 5 هزار مسافر به صورت رایگان خدمات گردشگری داده اند، اظهار داشت: راهنمایان گردشگری دامغان هر هفته آموزش‌های متفاوتی همچون آموزش زبان های خارجی را می آموزند.
وی ادامه داد: 50 تپه تاریخی ثبت شده و ثبت نشده در دامغان وجود دارد که ضرورت حفظ و نگهداری از آنها را مهم جلوه می دهد اما با توجه به تعداد نیروهای اندک اداره میراث‌فرهنگی دامغان و یگان حفاظت این اداره، حفظ و حراست از این آثار چندان که انتظار است صورت نگرفته است.
مسئول کمیته میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خانه تسنیم تصریح کرد: جذب سرمایه گذار در حوزه میراث فرهنگی از نکات مهمی است که در گذشته متولیان مربوطه چندان به آن نپرداخته اند و برخی از آثاری که در اختیار صندوق احیا میراث‌فرهنگی است اگر تا سال آینده مرمت و بازسازی نشوند احتمالا شاهد این آثار نخواهیم بود.
وی ادامه داد: مقصود اصلی ما از بازسازی و مرمت آثار تاریخی بیشتر رویکرد فرهنگی آن است هر چند از نظر اقتصادی نیز توجیه دارد.
نصیری به ضعف تبلیغات و اطلاع رسانی در شناسایی آثار تاریخی دامغان اشاره کرد و گفت: با توجه به پتانسیل‌های دامغان در این حوزه، برگزاری کنفرانس، سمینار و همایش های ملی و بین المللی می تواند راهکاری جهت معرفی بیش از پیش تمدن کهن صددروازه باشد.
عضو هیئت مدیره خانه تسنیم دامغان ضمن بیان اینکه بنا بر گفته های اساتید حوزه باستان شناسی همچون یغمایی و روستایی دامغان خاص ترین شهر کشور است، خاطر نشان کرد: بلیط فروشی و امکانات گردشگری  متناسب با آثار تاریخی در سطح شهرستان فراهم نیست.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز