خبرگزاری کار ایران

مدیر مرکز بهداشت کاشان خبر داد:

دادگاه در انتظار تهدید کنندگان سلامت مردم در کاشان/ میزان تب سنجی در هیات مذهبی کاشان 10 درصد بوده است

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۲۰۶

مدیر مرکز بهداشت کاشان گفت: با توجه به طولانی شدن دوره شیوع کرونا و نبود اهتمام برخی از واحدهای صنفی جهت رعایت مسائل بهداشتی جریمه،پلمب و معرفی به دادگاه در انتظار تهدید کنندگان سلامت مردم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، مسعود دهقانی با بیان این مطلب افزود: با وجود ابلاغ توصیه ها ودستورات لازم به هیات های مذهبی کاشان مبنی بر استفاده از ماسک، ضدعفونی کننده، رعایت فاصله گذاری میان افراد، تب سنجی و برگزاری عزاداری در فضای باز تنها ۶۰ درصد شهروندان موازین ابلاغی را انجام دادند.

وی تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد هیات های مذهبی کاشان که دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز بهداشت کاشان هستند، مورد ارزیابی قرار گرفتند که میزان تب سنجی از عزاداران تنها ۱۰ درصد بوده است.

دهقانی تاکید کرد: همزمان با تداوم شیوع کرونا واوج گیری موارد بستری در مراکز درمانی کاشان، بازرسی ونظارت بر عملکرد ده هزار اصناف کاشان تشدید شده است.

مدیر مرکز بهداشت شهرستان کاشان با اشاره به اینکه تمامی اصناف موظفند پروتکل های بهداشتی اعلام شده توسط ستاد ملی کرونا را رعایت کنند گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا پایان شهریور ماه بیش از  پنج هزار ۸۱۵ بازرسی از واحد های صنفی سطح شهرستان صورت گرفته که از یک هزار و۸۵۲ اخطار صادره،۱۷ پرونده متشکله به  دادگاه ارسال شده است.

دهقانی با بیان اینکه در بهترین حالت فاصله گذاری میان افراد در تجمعات مذهبی کاشان ۵۵ درصد،استفاده از ماسک ۶۰ درصد واستفاده از گند زداها ۴۶ درصد بوده است، یادآور شد: بر این اساس مردم و عزاداران می بایست استفاده صحیح و همیشگی از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و مناسبت های پیش روی به ویژه روزهای پایانی ماه صفر را به عنوان یک مسئولیت اجتماعی مدنظر قرار دهند تا با استمرار و تداوم مشارکت همگانی شاهد کاهش موارد ابتلاو فوتی در کاشان باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز