خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار رشت تاکید کرد؛

لزوم توسعه خدمات بیمه درمان برای سالمندان

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۱۹۹

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار رشت با بیان اینکه سالمندان نباید در حوزه سلامت و درمان خود دغدغه ای داشته باشند، تاکید کرد؛ خدمات بیمه های درمانی افراد سالمند نیازمند توسعه و بهبود است.

به گزارش ایلنا از رشت، فریبرز سعیدی کیا در جلسه شورای ساماندهی سالمندان شهرستان رشت، هدف از تشکیل این شورا را اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای کیفیت و بهبود روش زندگی سالمندان خواند و اظهار داشت: رسیدگی به مسائل سالمندان، ارائه خدمات مناسب رفاهی، بهداشتی، درمانی و توانبخشی از اهدافی است که ما به واسطه تشکیل این شورا، آنها را دنبال می کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت، کاهش فقر و نابرابری درمانی و خدماتی سالمندان را از مولفه های اصلی سیاست های دولت دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا، تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی و بهزیستی  باید به عنوان متولیان اصلی امور سالمندان در زمینه تحقق این مهم با هم همکاری کنند.

وی در ادامه افزود: بیمه های درمانی تامین اجتماعی و بازنشستگی برای افراد سالخورده بسیار حائز اهمیت بوده و باید به صورت ویژه مورد پیگیری  قرار گیرد.

سعیدی کیا با تاکید بر بسترسازی و امکان مشارکت مردم، سمن ها و موسسات غیردولتی در خصوص رفع مشکلات سالمندان، تصریح کرد: بدین صورت آمادگی کامل نهادی، ساختاری و فرهنگی برای حل مشکلات این عزیزان فراهم می شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت، در خصوص ترویج فرهنگ احترام به سالمندان نیز بیان کرد: ادارات آموزش و پرورش، دانشگاه ها، صدا و سیما و سایر دستگاه های فرهنگی و مذهبی باید نسبت به ارائه برنامه های مناسب و کارشناسی شده خاص این قشر سنی اقدام کنند و مناسب سازی معابر و بوستان های شهری و روستایی نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده، فاکتورهای سلامت و گذران اوقات فراغت از مهم ترین دغدغه های افراد سالخورده است و آنچه حائز اهمیت است؛ ارتقای امید به زندگی در سالمندان و ایجاد یک زندگی پویای لذتبخش برای آنهاست.

سعیدی کیا با تاکید بر شناسایی خیرین حامی سالمندان، افزود: این افراد می توانند با تهیه برخی از مایحتاج سالمندان چون پوشینه، ویلچر، کمک هزینه حضور پرستار در منزل و سبد کالا در پیشبرد این مهم بسیار یاری رسان باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز