خبرگزاری کار ایران

به منظور افتتاح چند طرح عمرانی و اقتصادی؛

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور وارد استان مرکزی شد

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۱۷۷

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور افتتاح چند طرح عمرانی و اقتصادی در استان مرکزی وارد اراک شد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز وارد اراک شد و مورد استقبال مسئولان استان قرار گرفت.

نوبخت قرار است در این سفر یک روزه تقاطع غیر هم سطح شهید صیدی شهر اراک را که بر روی کمربندی شمالی این شهر ساخته شده است، افتتاح کند.

تقاطع غیر هم سطح شهید صیدی در مساحتی به وسعت ۱۷ هکتار و به طول ۲۸۲۰ متر در کریدور اصلی جنوب به شمال شهر اراک ساخته شده است و این کریدور را از بن‌بست خارج می‌کند.

این طرح از مهمترین تقاطع‌های رینگ داخل شهر کلانشهر اراک به شمار می‌رود که از سه دستگاه پل ، ۵۲ پایه ، ۵ عدد کوله و ۵ عدد رمپ تشکیل شده و سازه پل به صورت عرشه فولادی و بتنی است

شهر اراک به عنوان یکی از چهار قطب صنعتی کشور در دوران دفاع مقدس توانست خدمات شایانی در حوزه مهندسی رزم ایفا کند که پل شناور خیبر به طول ۱۳ کیلومتر از نمونه‌های بارز آن است.

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که به تازگی بین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) و شهرداری اراک امضا شده است عملیات اجرایی چند طرح دیگر شامل تقاطع غیر همسطح میدان مقاومت، جاده فراهان، زیرگذر و تقاطع غیر هم‌سطح جاده فرودگاه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز