خبرگزاری کار ایران

استاندار خبر داد:

اعمال محدودیت‌های ۱۴ روزه کرونایی در استان چهار محال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۱۶۱

محدودیت‌های ۱۴ روزه جدید کرونایی از امروز ۱۰ مهر در چهارمحال و بختیاری اعمال می‌شود.

به گزارش ایلنا، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری ضمن موافقت با پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری برای تعطیلی و اعمال محدودیت دو هفته ای، گفت: در چهار هفته اخیر وضعیت این استان در حالت بحرانی قرار گرفته است، در این شرایط نباید با پیشنهاد‌های دانشگاه علوم پزشکی برای مدیریت بحران مخالفت کرد، بلکه اگر فردی راهکار مناسب‌تری داشت، آن راهکار را ارائه دهد.

عباسی افزود: در حال حاضر با تعطیلی مراکز تفریحی و گردشگری از جمله زاینده‌رود، بازار میلاد، تعطیلی بازار‌های روز، کارگزاری‌های بیمه، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، نمایشگاه‌های تخصصی، قهوه خانه‌ها و کافی‌شاپ‌ها، گیم‌نت‌ها، رستوران‌ها، مراسم ترحیم، تعاونی‌های فرش دستباف، فروشگاه‌های پلاسکو، مراکز بازی‌های رایانه‌های و گیم نت ها، باشگاه‌های بدنسازی، دوره‌های آموزشی قبل از سربازی موافقت می‌شود.

وی گفت: اگر فرد و دستگاهی شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کند، باید برخورد لازم از جمله تعطیلی و پلمب انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری هم گفت: متأسفانه از هفته اول شهریور آمار شیوع و مرگ و میر در استان از میانگین کشوری تجاوز کرد، همچنین در هفته اول مهرماه از نظر شیوع از میانگین کشوری بالاتر بودیم، این استان وارد مرحله خطر شده است و اگر اقدام عملی برای پیشگیری و مقابله صورت نگیرد، به طور قطع شرایط بدتر می‌شود.

دکتر مجید شیرانی افزود: هم اکنون آمار مبتلایان به کرونا در روز به بیش از ۱۴۰ نفر و تعداد بستری در بخش‌های کرونا به بیش از ۲۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز