خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:

مطالعات تفصیلی اجرایی حوزه آبخیز شرق دامغان پایان یافت

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۹۶۹

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اتمام مطالعات تفصیلی اجرایی حوزه آبخیز شرق شهرستان دامغان، گفت: این پروژه با اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیون ریال اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا از سمنان، جعفر مرادی حقیقی با بیان اینکه مطالعات تفصیلی اجرایی حوزه آبخیز شرق دامغان پایان یافت، اظهار کرد: این پروژه در ۴۰ هزار هکتار و با اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیون ریال اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین مطالعات تفضیلی اجرایی حوزه آبخیز کلاریز به دیباج در سطح ۱۵ هزار هکتار در دست اجرا قرار دارد، افزود: برای اجرای این طرح نیز مبلغ ۲ هزار میلیون ریال اعتبار پیش‌بینی‌شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه سطح حوزه‌های آبخیز دامغان به‌جز مناطق کویری ۷۴۴ هزار و ۷۶۵ هکتار است، ابراز داشت: از این میزان ۶۲۲ هزار و ۷۴۴ هکتار حوزه آبخیز فاقد سد و ۱۲۱ هزار و ۹۹۱ هکتار حوزه آبخیز سد‌ها تشکیل می‌دهد.

مرادی حقیقی بابیان اینکه طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در شهرستان دامغان نیز پیگیری می‌شود، در ادامه تصریح کرد: پنج حوزه سد در شهرستان شامل سد دامغان، حوزه شرق، حوزه غرب، حوزه کوه زر و حوزه رشم - معلمان را شامل می‌شود.

وی افزود: ۳۵ بند سنگ و ملات در حوزه‌های اگره، آستانه، کلاته و شور آب با حجم بیش از ۲۵ هزار مترمکعب از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی احداث و همچنین ۲ بند خاکی نعیم‌آباد و مهمان‌دوست از اعتبارات استانی با حجم بیش از ۲۷ هزار مترمکعب خاک‌ریز اجرا شده است که ظرفیت آبگیری بیش از ۵۰ هزار مترمکعب آب ناشی از سیلاب را دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز