خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی فارس خبر داد:

راه اندازی میز توسعه روابط تجاری عمان در فارس

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۹۴۹

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به مجاورت جغرافیایی، روابط دیرپایه، مزیت‌ها و ظرفیت‌ها، میز توسعه روابط تجاری عمان در این اتاق راه‌اندازی و فعال شده است.

به گزارش ایلنا جمال رازقی در نخستین جلسه میز توسعه روابط تجاری عمان با مسئولان اقتصادی استان فارس و کشور که به شکل وبینار برگزار شد، گفت: نزدیکی جغرافیایی استان فارس و کشور عمان یکی ازمزیت های گسترش مراودات تجاری بازرگانان است.

وی با بیان اینکه شهروندان عمان از دیرباز برای دریافت خدمات درمانی و در قالب گردشگری سلامت به فارس و شیراز مسافرت می‌کنند، افزود: وجود خط هوایی مسقط شیراز یک مزیت مهم اقتصادی است که زمینه توسعه مبادلات را بین فارس و عمان فراهم می‌کند.

رازقی گفت: تاکنون عمده صادرات استان فارس به کشور عمان مربوط به میوه و تره بار بوده اما مزیت‌های دیگری نظیر گردشگری و توریست سلامت، خشکبار و خدمات فنی و مهندسی وجود دارد که هر یک از این بخش ها باید با نگاه تخصصی اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی اقتصاد نیاز است این میز در گام نخست موانع تجارت بازرگانان استان فارس و عمان را احصا کرده و برای رفع آنها راهکار ارائه دهد، ادامه داد: استان فارس در بخش خدمات فنی مهندسی پتانسیل های و شرکت های خوبی دارد که در حوزه خدمات فنی مهندسی و حضور شرکت های استان فارس در حوزه فعالیت های عمرانی و معدنی در کشور عمان نیازمند همکاری بیشتر اتاق مشترک ایران و عمان هستیم.

رازقی گفت: سال ها است که صادرکنندگان و بازرگانان استان فارس در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس، منجمله عمان حضور دارند که از اهداف راه اندازی این میز در اتاق بازرگانی فارس رفع موانع تجارت استان و ارائه خدمات مناسب به تجار استان فارس در عمان است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: کشور عمان با 21 کشور دنیا تفاهم‌نامه منع تعرفه ورودی و خروجی دارد، ایران هم می تواند با برنامه ریزی از این ظرفیت عمان به عنوان یک مرکز صادراتی استفاده کند؛ از طرفی ارائه راهکارهای عملی حضور پایدار بازرگانان و تجار استان فارس در بازار عمان باید از اولویت های میز عمان در اتاق بازرگانی فارس باشد.

آرزو جمالی دبیرکل اتاق مشترک ایران و عمان نیز گفت: میز توسعه تجارت با عمان با هدف انتقال تجربه، ارائه خدمات مناسب و تخصصی، آگاهی بخشی و جلوگیری از آسیب و زیان تجار و بازرگانان که در بازار عمان حضور دارند در برخی از اتاق های بازرگانی شهرستان ها راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه صادرکنندگان و تجار استان فارس در بازار کشور عمان حضور فعال دارند، گفت: متاسفانه برخی از صادرکنندگان و تجار ما به دلیل عدم شناخت کافی تجارت و حضور در بازارهای هدف شاهد ضرر و زیان هایی می شوند که اولویت ما در راه اندازی میز توسعه تجارت عمان در اتاق های بازرگانی ارائه اطلاعات واقعی و تصویر درست از فضای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور عمان به بازرگانان است.

جمالی ادامه داد: برگزاری وبینارهای تخصصی، ارائه مشاوره های اختصاصی، اعزام هیات های تجاری، ارائه هرگونه همکاری در فعالیت های اقتصادی با کشور عمان از جمله خدمات این میز به تجار و بازرگانان است. پتانسیل استان فارس در بخش خدمات فنی و مهندسی به ویژه بخش معدن و پروژه های عمرانی یکی از مزیت های مهم برای گسترش مراودات اقتصادی این استان با کشور عمان خواهد بود.

سکینه سیاحی مدیر عامل صندوق توسعه صادرات استان فارس نیز گفت: اتاق‌های بازرگانی در استان‌ها ظرفیت های بسیار خوبی دارند که اتاق‌های مشترک باید حامی، پشتیبان و رفع کننده مشکلات بازرگانان و صادر کنندگان ما در کشورهای هدف باشند تا در بازارها حضور پر رنگ تری داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز