خبرگزاری کار ایران

وجود بیش از یکهزار معلول شنوایی و گفتاری در نیشابور/ شهروندان باید درک صحیحی از مطالبات معلولان بدست آورند

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۹۴۵

فرماندار ویژه نیشابور گفت: باید با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به شهروندان زمینه‌ای فراهم شود تا شهروندان درک صحیحی از مطالبات معلولان بدست آورند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، علیرضا قامتی چهارشنبه به مناسبت روز جهانی ناشنوایان در جلسه ستاد مناسب‌سازی معابر شهرستان نیشابور برای معلولان افزود: معلولان در حوزه سد معبرها در حاشیه خیابان‌ها گلایه‌های جدی دارند و مقاومت‌هایی هم می‌شود که در این زمینه همه دستگاه‌های اجرایی برای رفع موانع باید با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه نیشابور یک شهر فرهنگی و گردشگری است باید طرح‌های مناسب‌سازی اماکن گردشگری و زیارتی و برای فرهنگ‌سازی در این حوزه نوشتن نکات و مطالب آموزشی در اماکن پرتردد و اتوبوس‌ها به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تخصیص خاصی برای مناسب‌سازی اماکن و معابر وجود ندارد یادآور شد: کلیه دستگاه‌های اجرایی براساس قانون ملزم به مناسب‌سازی اماکن و تسهیل در سطوح دسترسی برای معلولان هستند.

فرماندار نیشابور تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و ۴۱۸ معلول شنوایی و گفتاری در نیشابور وجود دارد که از این تعداد ۵۲۹ نفر زن هستند و عمده مشکلات این ناشنوایان ناشی از مسائل ژنتیکی و مادرزادی و کمتر به علت حوادث مختلف بوده است.

قامتی تاکید کرد: مدیران توجه داشته باشند در اداراتی که امکان حضور همیار جهت تسهیل در امور مراجعان معلول هنوز وجود ندارد باید همکاری‌های لازم برای تسریع در امور این عزیزان صورت گیرد.

الهام مومنی نماینده کانون ناشنوایان نیشابور در این جلسه گفت: با وجود تعداد زیاد ناشنوایان در نیشابور و حجم گسترده مطالبات این قشر از داشتن مکانی برای استقرار کانون و پیگیری مطالبات محروم هستیم و یکی از مشکلات عمده ناشنوایان در مراجعه به ادارات تفهیم خواسته‌ها و مطالباتشان است که با حضور یک همیار در زمان‌های معین این مشکل حل می‌شود.

در پایان این جلسه از تعدادی از مدیران ادارات نیشابور که در حوزه تسهیل امور و مناسب سازی اماکن برای معلولان اقدامات موثری انجام داده‌اند تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز