خبرگزاری کار ایران

سرپرست شهرداری رشت خواستار شد؛

برگزاری نشست مشترک مجمع نمایندگان گیلان با شهرداران استان/ اعتماد مردم فقط با شفافیت نظام مالی جلب می شود

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۹۴۳

سرپرست شهرداری رشت گفت: نظارت برساخت و سازهای غیر مجاز با جدیت بیشتری پیگیری شود.

به گزارش ایلنا از رشت،نشست عطایی، سرپرست شهرداری رشت با مدیران حوزه خدمات شهری مرکز و مناطق شهرداری رشت در دفتر معاونت خدمات شهری برگزار شد.

عطایی سرپرست شهرداری رشت در این جلسه حوزه خدمات شهری را یکی از ارکان اصلی مدیریت شهری دانست و افزود: خدمات شهری یکی از ۵۱ وظیفه حوزه مدیریت شهری است و نگاه اصلی مردم به حوزه مدیریت شهری، مباحث خدمات شهری است.

وی با اشاره به خدمات شهرداری رشت به جمعیت یک میلیون نفری رشت بیان کرد: شهرداری به تنهایی نمی تواند همه مشکلات را حل کند و به مشارکت و حمایت مردم نیاز دارد.

سرپرست شهرداری رشت با تاکید بر ضرورت نظام مالی شفاف گفت: با شفافیت نظام مالی و حضور در کنار مردم می توانیم اعتماد مردم را جلب کنیم.

عطایی بخشی از مشکلات شهرها را ناشی از خلاء قوانین در حوزه مدیریت شهری عنوان کرد و خواستار برگزاری نشست مشترک مجمع نمایندگان گیلان با شهرداران گیلان شد.

وی با اشاره به معضل ساخت و سازهای خلاف در سطح شهرها بیان داشت: گاهی مالکان با هدف کسب انتفاع فراوان به خلاف اقدام کرده و این موضوع باید به صورت جدی و ریشه ای مورد بررسی قرار گیرد.

سرپرست شهرداری رشت به ضرورت ثبات مدیریت تاکید کرد و افزود: اولین شرط خدمت رسانی در هر حوزه ای استمرار مدیریت و امنیت شغلی است.

عطایی همچنین با اشاره به ضرورت بازنگری در طرح تفصیلی فعلی رشت گفت: طرح تفصیلی موجود پاسخگوی نیازمندی های شهروندان نیست.

وی با تاکید بر اینکه نباید تفکر جزیره ای داشته باشیم مطرح کرد: امید مردم به مجموعه مدیریت شهری است و باید در قبال هرچیز خود را مسئول بدانیم و با همدلی و همگرایی مشکلات را حل کنیم.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به اینکه مسئله سراوان تنها مربوط به شهرداری نیست اذعان داشت: سراوان یک موضوع ملی است و حل مشکل آن همت عالی می طلبد.

عطایی با تاکید بر هنر مدیریت بدون پول اظهار کرد: بسیاری از اقدامات را می توان بدون منابع مالی به سرانجام مطلوب رساند.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به اینکه بازسازی ماشین آلات شهرداری در اولویت خدمات شهری قرار گیرد خاطرنشان کرد: بسیاری از ماشین آلات را می توان بدون هزینه های فراوان بازسازی و مورد استفاده قرار دارد و یک تیم کارشناسی قوی باید نظارت بر ماشین آلات را برعهده گیرد.

بابک رمضانی معاون خدمات شهری شهرداری رشت در این جلسه فرسودگی ماشین آلات شهرداری را یکی از مهمترین مشکلات شهرداری در بحران عنوان کرد وخواستار افزایش اعتبارات برای تعمیر و نوسازی ناوگان شهرداری شد.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰۰ مخزن جدید زباله ۶۰۰ لیتری در چند ماه اخیر در مناطق پنج گانه رشت جانمایی شده و البته نیازمند جانمایی مخازن بیشتری در سطح شهر هستیم.

مجتبی شهرستانی مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری رشت نیز در این جلسه به بازسازی و احیای ماشین آلات شهرداری برای مواقع ضروری تاکید کرد.

عقیل سرافراز مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری رشت در این جلسه دستفروشی را یکی از مشکلات مهم عنوان کرد و افزود: مسئله دستفروشی باید به صورت ریشه ای و هم افزایی دستگاه های متولی حل شود.

علیرضا حسنی مدیر حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر در این جلسه حوزه خدمات شهری را راس هرم خدمت رسانی به مردم دانست.

وی بیان کرد: در بیشتر اتفاقات در سطح شهر نظیر اعیاد،سوگواری و بحران مردم به حوزه خدمات شهری نگاه می کنند.

علیرضا قانع مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اینکه اربعین امسال در فضای متفاوت نسبت به سال های گذشته برگزار می شود، باید با فضاسازی و برنامه های فرهنگی مناسب شهر را برای اربعین آماده کنیم.

وی تصریح کرد: حوزه های خدمات شهری ونواحی مناطق شهرداری می توانند در حوزه فضاسازی شهر در مناسبت ها با سازمان متولی مشارکت کنند.

این جلسه با حضور مدیران خدمات شهری مرکز و مناطق پنچ گانه شهرداری برگزار شد و مشکلات و راهکاری حوزه خدمات شهری مورد بررسی قرار گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز