خبرگزاری کار ایران

مختاری خبر داد:

احداث المان شهدای کارگر در شیراز

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۹۳۸

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس خواستار احداث یک المان فاخر ویژه شهدای کارگری استان و تبدیل آن به یکی از جاذبه‌های گردشگری شد.

به گزارش ایلنا سهراب مختاری در آیین انعقاد تفاهم نامه‌ای بین اداره کل تعاون و بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در راستای اشتغالزایی،آموزش و هدایت ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از خانواده ایثارگران این استان به سمت بازار، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: در طول عمر انقلاب اسلامی کارگران یکی از پایه‌های اصلی شکل گیری این انقلاب بودند و در برهه‌های مختلف نیز همواره در حفظ و حراست و دفاع از کشور در کنار نظام قرار داشته‌اند.

وی با یادآوری این موضوع که نخستین شهید کارگر کشور «محمدرضا حدادی»، عضو شورای اسلامی کارخانه روغن نباتی بود، افزود: وجود اولین شهید کارگری کشور در فارس نشان از همراهی کارگران با نظام اسلامی دارد و این ظرفیت برندی برای این استان محسوب می‌شود که نیاز است بنیاد شهید پیگیری‌های لازم برای تثبیت این ظرفیت را انجام دهد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه بیان کرد: این اداره کل ۱۲ نفر نیروی جدید در سال ۹۹ از طریق برگزاری آزمون جذب کرده که ۶ نفر از این افراد جز خانواده ایثارگران هستند.

مختاری با تاکید بر لزوم تکریم خانواده ایثارگران در همه بخش‌ها، ادامه داد: در همه کشورهای دنیا برای سربازان وطن و کسانی که در راه آزادگی و انسانیت قدم برمی‌دارند احترام خاصی قائل می‌شوند.

او همچنین خاطرنشان کرد: از اوایل دهه ۹۰ تاکنون بررسی‌های زیادی برای جمع آوری اطلاعات شهدای کارگر استان فارس انجام شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس ادامه داد: براساس اطلاعات موجود بیش از هزار شهید کارگر در سطح این استان وجود دارد که این انتظار از بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس می‌رود که اطلاعات دقیق و تعداد نهایی شهدای کارگر، کارفرما و تعاونگر این استان را طبق قانون کار مشخص کند تا به دستور استاندار فارس و همراهی شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز و کارفرمایان، المان فاخر شهدای کارگری این استان ساخته شود.

به گزارش ایلنا در پایان این دیدار تفاهم نامه‌ای بین مدیران اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان در زمینه تامین اشتغال خانواده شهداء، آزادگان، جانبازان و رزمندگان و کمک به ایجاد اشتغال پایدار برای این قشر، ارائه آموزش‌های لازم در حوزه کسب و کار و تشکیل تعاونی، اعمال بخشودگی و تخفیف در جرایم بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی و اعطاء تسهیلات مشاغل خانگی منعقد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز