خبرگزاری کار ایران

رئیس دادگستری خوانسار تشریح کرد:

ماجرای قطع درختان بر سر اختلاف دو برادر / 7 درخت گردو قطع شد

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۸۷۸

در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر قطع درختان گردو در روستایی در خوانسار با حکم قضایی، رئیس دادگستری این شهرستان توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی دادگستری خوانسار، سید اصغر حسینی رئیس دادگستری خوانسار گفت: پس از صدور اجراییه در پاییز سال گذشته، به محکوم علیه تا اول مهر ۹۹ به منظور فراهم کردن راهی برای رفت و آمد و تعریض مسیر مهلت داده شد ولی فرد محکوم تا مدت مذکور به تعهد خود عمل نکرد.

وی گفت: پس از وصول دادخواستی دائر بر رفع ممانعت از حق و درخواست قطع اشجار از سوی دو برادر، موضوع در دادگاه خوانسار مورد رسیدگی قرار گرفت و مشخص شد که یکی از روستاییان با کاشت چندین درخت گردو مسیر شکات را مسدود و برای آنها در رفت و آمد و آبیاری و همچنین عبور چارپایان مشکلاتی را ایجاد کرده است.

حسینی افزود: دادگاه بدوی در خوانسار پس از بررسی پرونده، حکم بطلان دعوی را صادر می‌کند؛ اما شکات در مرجع تجدیدنظر نسبت به رای صادره اعتراض خود را ثبت می‌کنند.

رئیس دادگستری خوانسار تصریح کرد: دادگاه تجدیدنظر دو بار نسبت به این پرونده نقص وارد کرده و آن را برای بررسی و تحقیقات بیشتر و استماع اظهارات شهود، مطلعین، مواجهه حضوری و اخذ نظر کارشناسی به دادگاه خوانسار بر می‌گرداند.

وی تصریح کرد: نهایتا پس از دو بار بررسی در دادگاه تجدیدنظر و وصول نظریه کارشناسی مبنی بر اینکه این راه مسدود شده است، دادگاه تجدیدنظر با نقض حکم دادگاه بدوی خوانسار حکم به رفع ممانعت از حق و قلع و قمع اشجار صادر و شکات پس از قطعیت حکم، به تقاضای صدور اجراییه مبادرت می‌کند.

حسینی خاطرنشان کرد: پس از صدور اجراییه در پاییز سال گذشته، شکات به محکوم علیه تا اول مهر ۹۹ به منظور فراهم کردن راهی برای رفت و آمد و تعریض مسیر مهلت می‌دهند. همچنین طی این مدت تلاش‌های بسیاری جهت صلح و سازش بین دو برادر و روستائیان صورت گرفت که متاسفانه موفقیت امیز نبود.

این مقام قضایی افزود: متاسفانه فرد محکوم تا مدت مذکور به تعهد خود عمل نکرد و نهایتا با درخواست مجدد شکات علیرغم میل باطنی حکم قطع حدود هفت درخت گردو با حداکثر ۱۰ سال قدمت اجرا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز