خبرگزاری کار ایران

تجهیز ۱۲۲۶ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به آبیاری نوین

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۶۵۳

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۱۲۲۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین با استفاده از اعتبارات دولتی در نیمه نخست سال جاری به آبیاری‌های نوین مجهز شدند.

به گزارش خبرنگاری ایلنا از قزوین، احمد مستخدمی با اعلام این خبر گفت: این مقدار از اراضی کشاورزی استان در قالب ۳۵ طرح از محل اعتبارات دولتی سال ۹۸ در نیمه نخست امسال به آبیاری های نوین مجهز شده اند.

وی افزود: از محل اعتبارات دولتی به میزان ۹۰۰ میلیارد ریال، تجهیز پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به آبیاری نوین برای سال جاری پیش بینی شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در حال حاضر تجهیز پنج هزار و ۶۶۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به روش های آبیاری مدرن در دست اجرا قرار دارد که امیدواریم بخش قابل توجهی از آنها تا پایان سال تکمیل شده و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: شبکه های آبیاری نوین در دست اجرا در اراضی کشاورزی زراعی و باغی استان قزوین شامل کم فشار، تحت فشار، موضعی (قطره ای) و کلاسیک هستند.

مستخدمی اظهارکرد: یکی از الزامات کشاورزی مدرن تجهیز اراضی به آبیاری نوین است که آبیاری نوین در مزارع و باغ ها می تواند بین ۳۰ تا ۷۰ درصد بسته به شرایط مزارع و باغات در کاهش مصرف و صرفه جویی در آب کمک کند.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین یادآور شد: تاکنون ۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به روش های آبیاری نوین تجهیز شده اند.

وی افزود: قزوین سال پارسال در اجرای سامانه های نوین آبیاری نسبت به سطوح ابلاغی رتبه نخست کشور را با پیشرفت ۱۱۷ درصدی به خود اختصاص داد ودر اجرای طرح های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی، جزو استان های نمونه کشور به شمار می رود.

 مستخدمی اظهار کرد: از ابتدای دولت یازدهم و دوازدهم تاکنون حدود ۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به آبیاری نوین مجهز شده اند که بیش از همه فعالیت‌های انجام شده در این حوزه در دوره‌های قبلی بوده است.و نزدیک به ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قابلیت اجرای سامانه های آبیاری نوین را دارند.

وی افزود: استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

 
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز