خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر الوند خبر داد:

غیرقانونی بودن استیضاح شهردار الوند/ احمدزاده همچنان شهردار است

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۵۲۰

رئیس شورای شهر الوند گفت: استیضاح شهردار الوند غیرقانونی است و روح الله احمدزاده کرمانی همچنان باید به کار خود در شهرداری ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی شهرداری الوند؛ سهراب ذاکری شامگاه سه‌شنبه با اشاره به خبری که پیرامون استیضاح شهردار الوند در رسانه‌ها منتشر شده بود، گفت: روند قانونی استیضاح شهردار از سوی شورا به این شکل است که مطابق ماده ۸۳ قانون شوراها چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار اعتراض یا ایرادی داشته باشند ابتدا توسط رئیس شورا موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر خواهند داد.  

وی افزود: در صورت رعایت نشدن مفاد مورد تذکر، موضوع به شکل سئوال مطرح می‌شود که در این صورت رئیس شورا سئوال را کتبا به شهردار اطلاع خواهند داد و حداکثر ظرف ۱٠ روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق العاده شورا و پاسخ به سئوال است.  

رئیس شورای شهر الوند تصریح کرد: چنانچه شهردار از حضور استنکاف ورزیده یا پاسخ او قانع کننده تشخیص داده نشود طی جلسه دیگری موضوع مجددا به صورت استیضاح که حداقل به امضای یک سوم اعضای شورا رسیده باشد، ارائه می‌شود.

ذاکری ادامه داد: فاصله ابلاغ تا تشکیل جلسه که از طرف رییس شورا تعیین می‌شود حداکثر ۱٠ روز خواهد بود و شورا پس از طرح سئوال یا سئوالات و جواب شهردار، رای موافق یا مخالف خواهد داد.  

وی بیان داشت: در صورتی که شورا با اکثریت دو سوم کل اعضا رای مخالف دهد شهردار از کار برکنار می‌شود و فرد جدیدی از شورا انتخاب خواهد شد.  

رئیس شورای اسلامی شهر الوند در ادامه با اشاره به جلسه غیرقانونی استیضاح این شهردار، گفت: در حالی که صرفا ۲ تن از اعضای شورا اقدام به طرح سوال از شهردار کرده بودند و مراحل قانونی استیضاح طی نشده بود، متاسفانه نایب رییس شورا بدون اطلاع دادن به رییس شورا و بی التفات به مفاد قانونی اقدام به برگزاری جلسه‌ای کرده که اساسا به دلیل رعایت نشدن هیچکدام از مواردی که در ماده ۸۳ قانون شوراها آمده، غیرقانونی است.

وی افزود: همچنین با استعلاماتی که از معاونت عمرانی استانداری، دفتر امور شهری استانداری و فرمانداری شهرستان البرز پیرامون این جلسه صورت گرفت نهادهای مربوبط بر غیرقانونی بودن این استیضاح تاکید کردند.

ذاکری گفت: با توجه به این توضیحات، روح الله احمدزاده کرمانی شهردار الوند همچنان به عنوان شهردار الوند به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز