خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان:

شاخص تخت در دامغان بالاتر از میانگین کشوری است/ در هیچ کدام از بیمارستان های استان کمبود تخت نداریم

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۴۷۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: در حال حاضر شاخص تخت در سمنان ۱.۶ و در دامغان ۱.۷ است و به طور کلی استان سمنان از لحاظ شاخص تخت نسبت به جمعیت از نرم کشوری بالاتر است.

به گزارش ایلنا از سمنان ، نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در واکنش به نامه نماینده مردم دامغان خطاب به وزیر بهداشت و درمان اظهار داشت: بیش از ۷ ماه است خادمان مردم و مدافعان سلامت در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به صورت شبانه روزی مشغول شناسایی و درمان بیماران کرونا هستند و در تمامی حوزه تحت پوشش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به صورت یکسان و بر اساس پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت انجام  و تفاوتی از این لحاظ در هیچ کجای کشور و استان وجود ندارد و به عبارتی هر دارو و پروسیجر درمانی که در مرکز استان ارائه می شود در سایر شهرها نیز همان است .
 
وی اظهار داشت : تاکنون  به لطف خدا، همراهی مردم و با توجه به این مهم که استان سمنان از لحاظ سرانه تخت جزو استان های برخوردار است که ظرفیت کافی برای پذیرش بیماران وجود داشته و با برنامه ریزی صورت گرفته در هیچ کجا با کمبود تخت مواجه نشده ایم.
 
‌ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت : در خصوص بررسی توسعه امکانات درمانی شهرستان دامغان در شرایط فعلی باید تاکید کنیم در حال حاضر ارائه خدمات به بیماران در شهرستان دامغان با جداسازی بخش‌های بستری بیماران کرونایی بر اساس دستور العمل های ابلاغی وزارت بهداشت با کیفیت مناسب در بیمارستان ولایت در حال انجام است و این مهم در تمامی شهرهای کشور که تنها دارای یک بیمارستان اصلی هستند  به همین روش ارائه خدمات صورت می پذیرد.
 
نوید دانایی بیان کرد : باید توجه داشت که هرگونه توسعه مراکز درمانی علاوه بر صرف زمان نیازمند اخذ مجوز، تامین منابع مالی، زیرساخت های فیزیکی، تجهیزاتی و همچنین نیروی انسانی متخصص است.
 
وی تصریح کرد : در صورتی که توانمندی لازم در این زمینه توسط خیرین و بخش خصوصی وجود دارد می توان از حضور و مشارکت آنان در این زمینه بهره برد. 
 
 

شاخص تخت در دامغان بالاتر از میانگین کشوری است/ در هیچ کدام از بیمارستان های استان کمبود تخت نداریم

 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان عنوان داشت: جهت بهبود فرآیند خدمات به بیماران و ایجاد زیرساخت برای شرایط احتمالی حاد آینده، در حوزه بهداشت ودرمان دامغان پیشنهاد عملی و اجرایی دانشگاه خروج بخش دیالیز از بیمارستان ولایت و انتقال آن به قسمتی از ساختمان بیمارستان رضائی سابق که دارای استحکام لازم است می باشد  و مقرر است در بخش دیالیز فعلی که در طبقه زیرزمین بیمارستان ولایت قراردارد با ایجاد تغییرات فیزیکی لازم امکان بهره برداری از ۱۰ تخت ویژه و ۲۰ تخت بستری عادی کرونا به عمل آید که عملیات اجرایی آن از ماه قبل آغاز شده و در حال انجام است.

شاخص تخت در دامغان بالاتر از میانگین کشوری است/ در هیچ کدام از بیمارستان های استان کمبود تخت نداریم

 
 نوید دانایی اذعان داشت: ملاک مقایسه همیشه شاخص های تعیین شده است و تاکید می شود بیمارستان ها مرحله آخر زنجیره بیماری هستند و نقش آنهاارائه خدمات درمانی به مبتلایان بوده و جهت کاهش معضلات بیماری باید توجه داشت که میزان ابتلا ارتباط مستقیم با رعایت پروتکل های بهداشتی دارد و بهبود این شاخص نیازمند عزم عمومی و همت همه مسئولین است که مورد درخواست جدی این دانشگاه بوده و هست.
 
وی گفت: قطعا هدف همه ما حفظ سلامت شهروندان و ساکنین تمام مناطق استان است و در این راه نیازمند همراهی و همکاری همگان بوده و خواهشمندیم با ارائه نظرات و پیشنهادات و درخواست های کارشناسی شده یاری مان نمایید.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز