خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی:

8 درصد اعضای تعاونی‌های استان مرکزی بانوان هستند

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۲۹۲

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی گفت: 17 درصد از اعضای تعاونی‌های کشور را بانوان تشکیل می دهند، در حالی که این میزان در استان مرکزی 8 درصد است که فاصله معناداری را با سایر استان ها نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا کسایی‌پور در جلسه هم اندیشی شرکت‌های تعاونی بانوان استان مرکزی افزود: دفتر زنان ریاست جمهوری از طرح‌های مشخص بانوان حمایت‌های خوبی دارد و نیاز است به بخش تعاون بانوان استان مرکزی نگاه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی ادامه داد: تعاون از جایگاه مهمی در راستای رسیدن به توسعه اشتغال برخوردار است و در این راستا باید یک تبعیض مثبت برای تشکیل تعاونی بانوان و حمایت ویژه از این قشر لحاظ شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی اظهار داشت: سند ارتقای زنان و خانواده، از ۲ سال گذشته با حمایت معاونت زنان ریاست جمهوری کلید خورده و از ابتدای سال جاری فرایند اجرای آن آغاز شده است.

کسایی‌پور تصریح کرد: همچنین بر اساس شاخص‌های ارزیابی شده در سند ارتقای زنان و خانواده، نرخ بیکاری زنان دانش آموخته استان مرکزی ۲.۲ دهم درصد از میانگین کشور بیشتر است.

وی بیان داشت: در این سند در حوزه اقتصادی شاخص‌های مختلفی بررسی شده که چند بخش آن از جمله مشارکت پایین اقتصادی، نرخ بیشتر بیکاری فارغ التحصیلان زن و پایین بودن امنیت شغلی این قشر نسبت به میانگین کشور نگران کننده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز