خبرگزاری کار ایران

کاهش ۴۰ درصدی خسارت آفت مگس زیتون در باغات قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۲۰۸

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : امسال خسارت آفت مگس زیتون به باغ‌های این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازقزوین، یوسف درخشان با اعلام این خبر گفت: با شروع برداشت زیتون از باغهای منطقه طارم سفلی ، کنترل و مبارزه با آفت مگس زیتون نیز در مرحله کنسروی پایان یافت.

وی اظهار کرد:۷۰ درصد زیتون در باغ‌های منطقه طارم سفلی به صورت کنسروی و ۳۰ درصد نیز روغنی است.

درخشان افزود : در باغهایی که به منظور زیتون روغنی نگهداری می شوند مبارزه و کنترل با آفت مگس زیتون باید ادامه یابد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: در مرحله کنسروی از باغهای صنعتی در سطح یکهزار و ۸۸۰ هکتار بالغ بر ۵ هزار و ۶۰۰ تن زیتون برداشت می شود که در این باغها به خاطر رعایت اصول باغبانی ، پیشگیری و مبارزه به موقع ؛ خسارت آفت مگس زیتون صفر است.

درخشان افزود : در باغهای سنتی در سطح ۴هزار و ۳۰۰ هکتار که بالغ بر ۱۱ هزار تن زیتون در مرحله کنسروی برداشت خواهد شد میزان خسارت از صفر تا ۷ درصد متغیر می باشد .

وی یادآورشد : تاکنون و تا پایان مرحله برداشت زیتون کنسروی ؛ سطح مبارزه با آفت مگس زیتون در سطح دوهزار و ۳۰۰ هکتار است .

درخشان خاطر نشان کرد:  در مجموع سطح مبارزه با آفت مگس زیتون در باغهای منطقه نسبت به سال قبل دوهزار و ۹۰۰ هکتار کمتر شده و میزان خسارت نیز از ۳ درصد در سال ۹۸ به ۱.۳ درصددر سال جاری کاهش یافته است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز