خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته جهانی گردشگری؛

نمایشگاه توانمندی و ظرفیت‌های گردشگری منطقه آزاد انزلی آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۱۴۵

همزمان با هفته جهانی گردشگری نمایشگاه توانمندی و ظرفیت‌های گردشگری با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، در فضای باز فاز تجارت و گردشگری این منطقه و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا شروع به کار کرد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اهمیت تقویت صنعت گردشگری بیان کرد : یکی از مهمترین ویژگی ها و پتانسیل های استان های شمالی به خصوص استان گیلان و منطقه آزاد انزلی، بهره مندی از ظرفیت‌های طبیعی و محیرالعقول ای است که در دیگر نقاط جهان، این ظرفیت ها در کنار هم و به صورت بکر قرار نگرفته است.

وی در ادامه با تاکید به حضور بخش خصوصی در این نماشگاه تخصصی، خاطرنشان کرد: با حضور سرمایه‌گذاران و فعالان عرصه گردشگری در این نمایشگاه، بخشی از ظرفیت‌های موجود از قبیل تجهیزات،امکانات گردشگری از قبیل مجموعه آکواریوم و مارینا، شرکت های خدماتی،مجموعه‌های تورگردانی، گردشگری دریایی،در سال جهش تولید، به عموم بازدید کنندگان معرفی می شود؛موضوعی که حائز اهمیت است تا مردم کشورمان و سایر کشورها با امکانات و ظرفیت های گردشگری ایجاد شده بیش از پیش آشنا شوند و در شرایط فعلی که ویروس کرونا به بسیاری از کسب و کار ها آسیب رسانده باید تلاش کنیم در کنار رعایت مسائل بهداشتی،خدمات مناسب در حوزه گردشگری به مردم ارائه شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به حضور بیش از ۷ میلیون گردشگر داخلی و خارجی در سال گذشته در این منطقه اشاره و افزود : در سال های گذشته اقدامات موثر این سازمان در حوزه گردشگری در کنار فعالیت های صنعتی و تجاری موجب شده تا این منطقه به عنوان قطب گردشگری در شمال کشور معرفی شود و با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و اعلام فراخوان های لازم در زمینه جذب سرمایه گذار به زودی مجموعه های اقامتی جدید به منظور افزایش ماندگاری گردشگر و مجموعه پارک فضایی، دلفیناریوم و شهرهای بازی خاص در راستای توسعه زیر ساخت های گردشگری ایجاد و بخشی از این پروژه های مهم در سال ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد.

 سید حجت مهدوی معاون فرهنگی،اجتماعی و امور گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی نیز هدف از برگزاری این نمایشگاه تخصصی را تقویت حوزه گردشگری به منظور تولید ثروت و کار آفرینی دانست و بیان کرد : این نمایشگاه به منظور کیفیت افزایی تولیدات، خدمات و استاندارد سازی در سطح جهانی برنامه‌ریزی شده تا کیفیت محصولات تولیدی روستاییان و جوامع محلی ارتقا داده شود.

در این نمایشگاه تخصصی همه روزه با حضور اساتید مجرب دوره‌های آموزشی با عنوان ظرفیت‌های گردشگری، برند سازی، کیفی‌سازی تولیدات صنایع دستی و معرفی جاذبه‌های گردشگری با شیوه‌های نوین کلاس های آموزشی برگزار می‌شود.

گفتنی است در این مراسم اعضای هیات مدیره و معاونین و شرکت‌های فعال و ارائه دهنده خدمات در حوزه گردشگری و صنایع دستی حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز