خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان هشدار داد:

افزایش سرعت بیابانی شدن اراضی در استان قزوین / استان رو به کویری شدن می رود

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۱۰۳

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با هشدار نسبت به اینکه استان به سمت کویری شدن پیش می‌رود، گفت: سرعت بیابانی شدن اراضی در استان روند افزایشی دارد و این وضعیت به وضوح در الله آباد قابل مشاهده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حسن عباس نژاد با اعلام این خبرگفت: سالانه ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان از بین می‌رود و استان روبه کویری شدن است به طوری که این وضعیت را می‌توان در الله آباد مشاهده کرد.

وی افزود: چرای بی رویه دام در الله آباد هم باعث از بین رفتن بخشی از پوشش گیاهی این منطقه شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اظهارکرد: این اداره پارسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به خاطر حمله حیات وحش به کشاورزان خسارت پرداخت کرد.

عباس نژاد تصریح کرد: روند تخریب زیستگاه‌های استان رو به افزایش است، که روند فرسایش خاک در استان ۳۵ تن در هکتار است.

وی اظهار کرد: پسماند واحد‌های صنعتی آسیب بزرگی برای محیط زیست استان محسوب می‌شوند و ۲۸۰ واحد صنعتی استان، پسماند ویژه دارند که باید کنترل شوند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان افزود: ۱۶ واحد صنعتی استان فاقد تصفیه خانه هستند و ۲۰ میلیون متر مکعب پساب صنعتی در استان رها سازی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز