خبرگزاری کار ایران

خلیلی اردکانی در گفت و گو با ایلنا:

بخشی از پیشرفت پروژه قطار شهری کرج با حمایت شورای پنجم انجام شد

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۹۸۲

عضو شورای شهر کرج با اشاره به ۴۳درصد پیشرفت کل پروژه قطار شهری کرج، تصریح کرد: با وجود پیگیری رفع مشکلات این پروژه در ابتدای شورای پنجم اما ۱۳درصد پیشرفت پروژه در زمان شورای پنجم صورت گرفت و این درحالیست که در سنوات قبل یعنی ۱۴ تا ۱۵ سال حدود ۳۰درصد از پروژه، پیشرفت داشته است.

محمدحسین خلیلی اردکانی، عضو شورا و ناظر پروژه قطار شهری کرج گفت: بعد از چندین ماه تلاش و پیگیری و به‌رغم اینکه بسیاری از پروژه های ملی موفق به جذب نشدند اما طی هفته گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت که مصوبه ۹۸ بود به پروژه قطار شهری کرج تزریق شد.

وی افزود: برای ادامه و تکمیل پروژه در سال جاری نیز از طرف شورای پنجم شهر کرج حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار درخواست خواهیم داشت که در صورت تصویب در سال آینده و در شورای ششم، تزریق و دریافت می شود.

عضو شورای کرج بیان کرد: لایحه ای باید به شورای شهر ارائه شود که با توجه به قیمت های ارز، برای تهیه تجهیزات مورد نیاز قطار شهری، مجوز گرفته شود.

خلیلی اردکانی اضافه کرد: اگر شورای پنجم شهر کرج رای موافق با لایحه داشته باشد به سرعت، بخشی از اعتبار برای خرید سایر تجهیزات قطار شهری کرج، هزینه می شود.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به بازدیدهای پروژه گفت: دو ایستگاه ۴۵متری گلشهر و چهارراه طالقانی حدود ۹۴ تا ۹۶ درصد، پیشرفت پروژه داشته است و مابقی پروژه، نیازمند تجهیزات است که با فراهم شدن نیاز پروژه، تکمیل می شود.

وی با اشاره به ریل گذاری بین دو ایستگاه ذکر شده تصریح کرد: بالغ بر ۹۰۰ متر ریل گذاری یک لاین کامل شده و ۳۰۰ متر برای جابجایی قطار در حال اجرا و بتن ریزی و ساخت است.

خلیلی اردکانی عنوان کرد: تمام تلاش مدیریت شهری کرج تحقق بهره برداری دو ایستگاه در فاز نخست پروژه و در سال جاری است و اعتبارات دریافت شده به فعالیت عمرانی سرعت بیشتر خواهد داد و امیدواریم نوسانات نرخ ارز به گونه ای نباشد که در روند پروژه تاثیر منفی داشته باشد.

وی با اشاره به ۴۳درصد پیشرفت کل پروژه قطار شهری کرج، تصریح کرد: با وجود پیگیری رفع مشکلات این پروژه در ابتدای شورای پنجم اما ۱۳درصد پیشرفت پروژه طی ۳ سال اخیر صورت گرفت و این درحالیست که در سنوات قبل یعنی ۱۴ تا ۱۵ سال حدود ۳۰درصد از پروژه قطار شهری کرج پیشرفت داشته است.

خلیلی اردکانی گفت: با راه اندازی دو ایستگاه ممکن است بخش قابل توجه مشکل ترافیک، حل نشود اما مهم این است که برای عملیات عمرانی ایستگاههای دیگر، حجم سنگین پروژه انجام شده و به مرور سایر پروژه تکمیل می شود.

وی در مورد انتقال واگن ها به داخل تونل قطار شهری، گفت: اقداماتی شروع شده و در نزدیکی ایستگاه جهانشهر، مسیر انتقال قطار به تونل راه اندازی می شود.

عضو شورای شهر کرج در ارتباط با تامین برق پروژه اظهار داشت: برق کلان پروژه از عظیمیه تا چهارراه طالقانی باید کشیده شود که در حال حاضر تا محدوده میدان آزادگان کامل شده است.

عضو شورای شهر کرج گفت: نصب و تکمیل تجهیزاتی چون آسانسور، پله برقی و هواکش و ... مشکلات اساسی پروژه است که بخش عمده آن باید تهیه و تجهیز شود.

وی در ارتباط با اعتبارات دیگر گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان سازمان مدیریت برنامه و بودجه قول داده و مصوب شده منتهی این مبلغ هنوز تزریق نشده است.

خلیلی اردکانی با عنوان اینکه ممکن است ایستگاه میانجاده در دوره مدیریت شهری فعلی افتتاح شود، تاکید کرد: سایر ایستگاهها بین دو ایستگاه مبدا و مقصد فاز یک باید تا ۷۵درصد پیشرفت داشته باشند که قطار از آن مسیر عبور کند لذا از ۵ ایستگاه مابین دو ایستگاه ۴۵ متری گلشهر و چهارراه طالقانی باید این پیشرفت را داشته باشند و امیدواریم ایستگاه مبانجاده در دوره پنجم بهره برداری شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز