خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

تحقق وعده بهره‌برداری فاز اول پروژه قطار شهری کرج تا پایان سال جاری

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۹۷۶

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری کرج ضمن اعلام آخرین وضعیت فاز یک پروژه قطار شهری کرج، گفت: در پروژه های کلان ملی، عمده ترین مشکل، تامین منابع مالی است،مانند قطار شهری کرج که نیاز مند حمایت مالی است.

علی اصغر صلواتی در گفت و گو با ایلنا، با یادآوری اینکه دولت به ندرت در پروژه های عمرانی شهری، مشارکت دارد، تصریح کرد: با توجه به اهمیت حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و قطار شهری، حمایت دولت حائز اهمیت است و در این ارتباط ۵۰درصد از هزینه های قطار شهری کرج توسط دولت تامین می شود.

صلواتی ادامه داد: در سالهای ابتدای پروژه، استفاده از این امکانات با توجه به اختلافات موجود، حاصل نشد و طی ۳ سال اخیر و همزمان با فعالیت پنجمین دوره از شورای اسلامی شهر کرج که با رویکرد راه اندازی پروژه های عام المنفعه، همراه بود، بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان به پروژه قطار شهری کرج، تزریق مالی شده است.

صلواتی با اشاره به برآورد نرخ روز تامین ساخت و تجهیزات پروژه، اذعان داشت: بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که با توجه به ۲۵۰ میلیارد تومان حاصل از فروش اوراق مشارکت در مجموع حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق فروش اوراق مشارکت وارد پروژه شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در قالب.اعتبارات اسنادی سال جاریِ دولت، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه قطار شهری کرج تخصیص یافت که با ۲۵۰ میلیارد قبل مجموعا ۳۵۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق مالی صورت گرفت که علاوه بر ۸۰ میلیارد تتمه اوراق مشارکت، مابقی اعتبار مورد نیاز از طرف شهرداری پرداخت می‌شود.

صلواتی با ابراز امیدواری بر تحقق وعده بهره برداری فاز اول پروژه قطار شهری کرج از ایستگاه ۴۵متری گلشهر به سمت چهارراه طالقانی، اظهار داشت: هدف این است که تا پایان سال این فاز به اتمام برسد لذا در حال حاضر در این قطعه با ۸۶درصد پیشرفت فیزیکی روبرو هستیم و در کل پروژه حدود ۴۳درصد پیشرفت حاصل شده است.

صلواتی به دو بخش تجهیزات و ساختمانی پروژه اشاره کرد و اذعان‌ داشت: ساخت و ساز ایستگاهها و فضای تونل مترو به میزان قابل توجه پیشرفت کرده و در بخش خرید و نصب تجهیزات نیز انجام شده است که از ۱۴درصد کارهای باقی مانده حدود ۱۴درصد تهیه تجهیزات است لذا با تامین منافع مالی، تهیه تجهیزات زمانبر نخواهد بود.

وی در ارتباط با تامین برق پروژه گفت: با پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰درصد، تامین برق از پشت عظیمیه تامین می شود و ریل گذاری هم از سه نقطه شروع شده است.

صلواتی در ارتباط با برنامه های سال ۱۴۰۰ گفت: با پیش فرض تامین منابع مالی، فاز بعدی پیشنهادی، اتصال فاز یک به میدان شهید سلطانی است و کل خط ۲ برای این ساخته می شود که مسافران را به سمت این میدان هدایت کنند لذا نقطه اصلی انتقال و جابجایی مسافر، میدان شهید سلطانی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز