خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور خبر داد:

برداشت بیش از ١٩ هزار تن سیب درختی از باغ‌های نیشابور

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۹۰۵

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور از برداشت بیش از ١٩ هزار تن سیب درختی از باغ‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، محمدعلی فرهمند راد در این رابطه گفت: سطح زیرکشت سیب درختی در نیشابور یک هزار و ٢٠ هکتار است که از این میزان، ٩۵٢ هکتار بارور و ۶٨ هکتار غیر بارور است.

وی در ادامه افزود: با عملکرد ٢٠تن در هر هکتار این محصول، بالغ بر ١٩ هزار تن سیب از سطح باغات شهرستان برداشت می شود. 

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور با بیان اینکه بروز سرمای دیررس بهاره در پاره ای از باغات سیب باعث کاهش محصول شد اما در مجموع تولید شهرستان کاهش محسوسی نداشته است، اظهار داشت: ارقام کشت شده این محصول در نیشابور شامل سیب قرمز، سیب زرد، عباسی و ارقام بهاره است که باغداران نیشابور از محل تولید سیب در سال جاری، بالغ بر یک هزار میلیارد ریال سود ناخالص عایدشان می شود.

فرهمند راد به باغداران توصیه کرد: با توجه به مزایای فراوان استفاده از سایبان در باغات سیب مانند کاهش مصرف آب، پیشگیری از خسارت تگرگ و پیشگیری از آفتاب سوختگی باید از این فن‌آوری جدید استفاده کرد. 

وی تاکید کرد: باغداران باید از ارقام اصلاح شده و تامین نهال از نهالستان‌های مجوزدار و تغذیه مناسب و مبارزه به موقع با کرم سیب با مشاوره کارشناسان مسئول مروج پهنه بهره برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز