خبرگزاری کار ایران

سهرابی به ایلنا خبر داد:

قرارگرفتن ۷ گروه شغلی کارکنان آرامستان‌های کشور جزو مشاغل سخت و زیان‌آور

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۹۰۴

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی از قرارگرفتن ۷ گروه شغلی کارکنان آرامستان های کشور جزو مشاغل سخت و زیان آور خبر داد.

احسان سهرابی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مشهد گفت: امروز در جلسه شورای عالی حفاظت کار ۷ گروه شغلی کارکنان آرامستان‌های کشور شامل غسال، غساله، کمک غسال، کمک غساله،. کارگر دفن، کارگر سردخانه و کارگر غسال خانه جز مشاغل سخت و زیان گروه ب تصویب شد و سایر مشاغل آرامستان‌ها باید از طریق کمیته های استانی طرح موضوع کنند.

وی در ادامه توضیح داد: به موجب تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی، مشاغل گروه (الف) مشاغلی هستند که با تدابیر فنی  و مهندسی، صفت سخت و زیان آور از آن شغل کاهش یا حذف می شود، در صورتی که این مشاغل ظرف دو سال الزام به بهینه سازی محل استاندارد برای شغل مربوطه نکنند، سازمان تامین اجتماعی کلیه خسارات وارده بابت بازنشستگی پیش از موعد را از کارفرما وصول می کنند.

وی اضافه کرد: مشاغل گروه(ب) با هیچ یک از تدابیر و تمهیدات فنی، امکان کاهش یا حذف صعوبت و زیان آور بودن شغل نمی شوند که در قانون ۱۴ مورد احصاء شده که با مصوبه اخیر شورای عالی حفاظت فنی به ۱۵ مورد ارتقاء یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز