خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

۳۹ اثر تاریخی خراسان ‌رضوی در شرایط اضطرار قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۸۹۲

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان ‌رضوی گفت: هرچند بناهای تاریخی بسیاری در سطح استان داریم که نیازمند مرمت هستند اما از سویی برای مرمت با محدودیت اعتباری مواجه هستیم.

ابوالفضل مکرمی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تربت حیدریه، درباره وضعیت ایمنی آثار تاریخی اظهار کرد: آثاری که در وضعیت اضطرار از نظر مرمت و استحکام قرار دارند، در اولویت برای جذب سرمایه‌گذار و مرمت هستند واکنون حمام حاجی رئیس در تربت حیدریه تنها اثر ثبت تاریخی است که از نظر ایمنی در شرایط اضطرار قرار دارد و هزینه مرمت آن ۴۰۰ میلیون تومان است .

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی یکی از مشکلات موجود در راه مرمت آثار تاریخی را محدود بودن اعتبارات دانست و افزود: اعتبارات محدود و بناهای تاریخی زیاد است وبا این حال در گام نخست از ۳۹ بنای تاریخی، ۸ اثر واگذار می‌شود و در برنامه‌ها قرار است امسال ۱۸ اثر را برای مرمت و استحکام‌بخشی واگذار کنیم.

وی گفت: به دلیل کمبود اعتبار آمادگی داریم مرمت و احیای بناهای اضطراری تاریخی در سطح شهرستان‌های استان با مشارکت مالکان و متولیان موقوفه و همچنین توسط خود میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان‌رضوی انجام شود. 

مکرمی فر در خصوص وضعیت بناهای تاریخی‌در سطح شهرستان‌های استان اظهار کرد: هرچند بناهای تاریخی بسیاری در سطح استان داریم که نیازمند مرمت هستند اما از سویی برای مرمت با محدودیت اعتباری مواجه هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی بیان کرد: با وجود کمبود اعتبار سعی شده ابتدا مرمت و احیای بناهای اضطراری با مشارکت مالکان و متولیان موقوفه و همچنین توسط خود میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان‌رضوی انجام شود ومعیار مرمت آثار باستانی عمدتا بناهایی است که درشرایط اضطرار قرار دارند وهمچنین یکسری بناهایی هستند که بناهای استمراری نام دارند که هرسال مرمت می شوند.

وی در خصوص بودجه مرمت اثار باستانی گفت میزان مرمت بودجه استانی اخیرا در حال مبادله است و برای سال ۹۹ هنوز دقیقا رقم و بودجه ای تعیین نشده و رقم آن مشخص نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز