خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار قزوین:

دستگاه‌های اجرایی استان باید زمین‌های مازاد را به اجرای طرح ملی مسکن اختصاص دهند

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۸۰۰

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: دستگاه‌های اجرایی استان قزوین باید زمین‌های مازادشان را به اجرای طرح اقدام ملی مسکن اختصاص دهند تا نیازی نباشد برای ساختن مسکن ملی در استان زمین خریداری کنیم.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فرخزاد با اعلام این خبر گفت: متاسفانه بسیاری از مدیران دستگاه‌های اجرایی این دیدگاه را دارند که املاک و زمین‌های آنها جزو املاک انحصاری آن دستگاه است در حالی که این زمین‌ها اموال دولتی است که در داخل محدوده و حریم شهرها قرار دارد و می‌تواند کمبود زمین در طرح ملی مسکن را برطرف کند.

وی افزود: بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید زمین‌های مازادشان را به اجرای طرح اقدام ملی مسکن اختصاص دهند تا نیازی نباشد برای ساختن مسکن ملی در استان زمین بخریم.

فرخزاد اظهار کرد:‌ البته در این حوزه موانعی وجود دارد و بعضی از وزارتخانه‌ها مانند آموزش و پرورش و کشاورزی که زمین‌های مازاد زیادی را هم در اختیار دارند، مقررات سازمان خاصی دارند که نمی‌توان با وجود این مقررات زمین‌های مازادشان را به طرح مسکن ملی و یا طرح‌های توسعه شهری اختصاص داد.

فرخزاد افزود: با توجه به مشکل گرانی مواد و مصالح ساختمانی، باید اجرای طرح ملی مسکن فازبندی شود و فاز اول آن که بودجه زیادی نمی‌خواهد را هر چه سریع‌تر آغاز کرده و به پایان برسانیم. بعد از اینکه از این مقطع بی‌ثباتی قیمت‌ها گذشتیم و وارد دوره ثبات قیمت‌ها شدیم می‌توانیم قرارداد تازه‌ای را با پیمانکاران برای اجرای فاز دوم واحدهای مسکن ملی امضا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز