خبرگزاری کار ایران

امیری خبر داد:

نجات ماهی‌های بستر بی‌جان زاینده رود توسط شهرداری اصفهان

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۷۵۹

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: متاسفانه خشک شدن رودخانه زاینده رود مشکلات جبران ناپذیری را برای اکوسیستم استان اصفهان به ویژه شهر اصفهان در بر خواهد داشت.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حسین امیری ادامه داد: همه ساله با بسته شدن رودخانه زاینده رود شاهد تلف شدن چندین هزار ماهی و بچه ماهی هستیم که در این رود به عنوان زیستگاه خود زندگی می کنند.

معاون شهردار اصفهان خاطر نشان کرد: به دنبال خشک شدن زاینده رود در چند روز گذشته، طرح جمع آوری ماهیان بستر رودخانه توسط شهرداری اصفهان در حال انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به عدم جریان آب در رودخانه زاینده‌رود و خشک شدن بستر رودخانه متاسفانه تعداد بسیار از ماهی‌های رودخانه در گودال‌های باقیمانده آب محبوس شدند. در همین راستا معاونت خدمات شهری توسط عوامل اجرایی خود در سازمان خدمات موتوری اقدام به جمع آوری و رهاسازی این ماهی ها کرده است.

امیری اضافه کرد: چند اکیپ از عوامل سازمان خدمات موتوری و مدیریت انهار معاونت خدمات شهری ماموریت یافته اند تا نسبت به جمع آوری ماهیان گرفتار اقدام کنند که تاکنون در حدود 5000 ماهی جمع آوری و در محل برکه مجموعه بزرگ باغ فدک رها سازی شده اند. 

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: برکه باغ فدک 10 هزار مترمربع مساحت و 1.5 متر عمق دارد و سیستم هوادهی جهت اکسیژن ماهی ها در برکه ایجاد شده است. 

وی تاکید کرد: جمع آوری ماهی ها تا زمانی که ماهی در رودخانه وجود دارد، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز