خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر خبر داد:

راه اندازی آزمایشگاه پیشرفته تشخیص مولکولی کرونا در کاشمر

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۶۶۵

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: آزمایشگاه پیشرفته تشخیص مولکولی کرونای شهرستان کاشمر راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشمر، محمدجواد یزدانی در این خصوص گفت: این آزمایشگاه با هزینه بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال با کمک های دانشگاه علوم پزشکی مشهد و خیرین سلامت شهرستان راه اندازی شد.

وی افزود: نمونه های ارسالی از انستیتو پاستور ایران توسط دو تن از اعضای هیات علمی دانشکده پرستاری کاشمر، دکترمحسن عارف نژاد و دکترپرستوتاج زاده دکترای میکروبیولوژی انجام شد و جواب‌های ارسالی توسط انستیتوپاستور ایران تایید و مجوز فعالیت را این آزمایشگاه اخذ کرد.

یزدانی ضمن اشاره به اینکه کاشمر به عنوان اولین شهرستان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد این آزمایشگاه را راه اندازی کرده است گفت: این آزمایشگاه  علاوه بر آزمایشات کووید ۱۹، در آینده برای تشخیص بیماری های ویروسی و آزمایشات ژنتیکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع کرونا نمونه های گرفته شده از بیماران بستری و سرپایی به مشهد ارسال شده است، خاطر نشان کرد: با راه اندازی این آزمایشگاه، نمونه ها در کاشمر آزمایش خواهند شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به اینکه نمونه‌های شهرستان کاشمر در همان روز نمونه‌گیری پاسخ داده خواهد شد، افزود: با راه اندازی این آزمایشگاه در مرحله نخست، نمونه‌های بیماران شهرستان کاشمر انجام خواهد شد و پس از آن شهرستان های همجوار را پوشش خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز