خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان خبر داد:

اجرای طرح کاداستر در 182 هزار هکتار از اراضی استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۶۵۸

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از اجرای طرح کاداستر در 182 هزار هکتار از اراضی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، خلیل آقاجانلو امروز با اعلام این خبر، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر، توجه و اهمیت ویژه‌ای در سطح کلان برای حفظ منابع طبیعی‌صورت گرفته و اعتباراتی از محل صندوق توسعه ملی برای این منظور تخصیص یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، ادامه داد: در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به ترتیب ۱۳ و ۲۸ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به منابع طبیعی استان زنجان اختصاص یافته و برای سال جاری نیز حدود ۱۶ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

آقاجانلو با اشاره به اقدامات حفظ و پایدارسازی منابع آب، گفت: مطالعه واجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در 8 پروژه در سال گذشته به مساحت 56 هزار هکتار از جمله این اقدامات است که سبب ذخیره و جلوگیری از هدررفت آب‌های سطحی، کمک به تغذیه آب‌های زیرزمینی، کنترل و مدیریت سیلاب‌های فصلی و روان‌آب‌های سطحی، جلوگیری از وقوع سیل و متعاقب ان کاهش خسارت‌های سیل شده است.

وی با بیان این که آبخیزداری با روش مدیریت پایدار منابع آب و خاک، راهی برای حفظ منابع طبیعی است، افزود: مسیر اجرایی طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری از سال 97 با تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی، سرعت یافت و خوشبختانه این روند همچنان تداوم دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اظهار داشت: نهال‌کاری و توسعه و غنی‌سازی جنگل به مساحت 160 هکتار در مناطق جمال‌آباد طارم و بیدان‌چای زنجان نیز انجام شده که نهال‌کاری سبب حفظ پوشش گیاهی منطقه، جلوگیری از فرسایش خاک و تلطیف هوا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح و احیای مراتع با کپه‌کاری و بذرکاری نیز سبب رشد و نمو گونه‌های مختلف گیاهی شده که سبب تولید و افزایش علوفه می‌شود.

آقاجانلو با اشاره به تهیه و توزیع 99 دستگاه آبشخوار فلزی 4 متری در سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، افزود: وجود این آبشخوارها برای روستاییان مفید است زیرا آب‌های سطحی در آن جمع می‌شود.

وی با بیان اینکه زنجان در اجرای طرح کاداستر، جزو استان‌های پیشرو کشور است، ادامه داد: تاکنون طرح کاداستر از مجموع مساحت کل ۴۲۲ هزار و ۱۹۵ هکتار در 333 پلاک از اراضی ملی به مساحت 182 هزار هکتار انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در مورد مقوله تولید و حمایت از تولید و همچنین جهش تولید این اقدامات توانسته تاثیر بسزایی در میزان تولید محصولات کشاورزی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز