خبرگزاری کار ایران

با همکاری شهرداری و دانشگاه رازی صورت گرفت؛

افتتاح مرکز اسناد و مطالعات تاریخی شهر کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۳۷۸

مرکز اسناد و مطالعات تاریخی شهر کرمانشاه که بخشی از تاریخ ۱۳ هزار ساله این شهر و فراز و نشیب‌های آن را به تصویر کشیده افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، مرکز اسناد و مطالعات تاریخی شهر کرمانشاه با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری کرمانشاه و دانشگاه رازی افتتاح شد.

در حاشیه این مرکز نمایشگاهی از تاریخ ۱۱۴ ساله مطبوعات کرمانشاه هم در معرض دید عموم قرار گرفت.

سعید طلوعی شهردار کرمانشاه در آئین افتتاح این مرکز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمتر شهری هویت تاریخی مانند کرمانشاه دارد و با وجود اینکه بسیاری از مستندات را نداریم اما در این زمینه سعی می‌کنیم هویت تاریخی این شهر را بیش از پیش به دنیا معرفی کنیم.

وی ادامه داد: برای معرفی اثرات تاریخی کرمانشاه به جهان شروع خوبی داشتیم و اگر امروز دچار شیوع کرونا نبودیم این جاذبه‌ها می‌توانست گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به این شهر بکشاند طوری که هتل‌های ما همه پر می‌شد.

وی بر احیای بافت‌های تاریخی کرمانشاه تاکید و اظهار کرد: باید بافت‌های تاریخی شهر را همگون و همسان کنیم به طوری که نگاه ما را به زمان‌های دور ببرد.

شهردار کرمانشاه از نبود مدیریت یکپارچه شهری در کشور گلایه کرد و گفت: امروز این مسؤولیت را ارگان‌های دیگر هم بر عهده دارند اما نمی‌توانند کاری انجام دهند و اگر صفر تا صد این موضوع را شهرداری انجام دهد می‌تواند به خوبی هویت تاریخی شهر کرمانشاه را بازگو کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز