خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز مطرح کرد؛

افتتاح فاز دوم ایستگاه مترو امام حسین (ع) با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۳۲۱

شهردار شیراز اعلام کرد: تلاش داریم خط دو مترو با همت مضاعف و تزریق اعتبار در زمانبندی پیش‌بینی شده به بهره برداری برسد.

به گزارش ایلنا حیدر اسکندرپور در آیین بهره برداری از فاز دوم ایستگاه مترو امام حسین (ع) استاندار فارس، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و سایر مدیران استانی و شهری که در این آیین حضور داشتند، گفت: برای سرعت بخشیدن به احداث مترو نیازمند حمایت همه دستگاه‌ها هستیم.

شهردار شیراز روند پیشرفت خط دو و سه مترو را تشریح کرد و گفت: از امروز دستگاه حفار مکانیزه TBM شماره دو وارد ایستگاه امام حسین(ع) که محل تلاقی دو خط یک و دو مترو است، می شود. همچنین عملیات اجرایی خط 3 از پل معالی آباد تا ایستگاه راه آهن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مترو شیراز پس از تهران و مشهد از وضعیت خوبی در میان مترو کلانشهرها برخوردار است، افزود: امیدوارم با هماهنگی و همراهی مسئولین استانی، شهری و اعضای شورای اسلامی شهر شاهد سرعت بیشتری در احداث قطارشهری باشیم.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز  در ادامه این مراسم بیان کرد: با توجه به توسعه شهر، این ایستگاه محل تلاقی دو خط یک و دو مترو تا ٢٠ سال آینده خواهد بود، لذا این ایستگاه از محوری ترین ایستگاه‌های مترو شیراز است.

حسن مرادی  با یادآوری این موضوع که فاز یک این ایستگاه در سال ٩٧ به بهره برداری رسید، گفت: امروز فاز دوم آن در فضایی به وسعت ١٥٠٠ متر مربع و هزینه‌ای بالغ بر ٢٥ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز افزود: با توجه به افزایش هزینه‌ها، تنها ٨ میلیارد تومان صرف احداث ٤ پله برقی شده است.

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ورود دستگاه تی بی ام خط دو به ایستگاه امام حسین(ع)، بیان کرد: در یکسال اخیر پیشرفت‌های خوبی در تی بی ام خط دو حاصل شده و اکنون از رودخانه عبور کرده و تا پایان امسال به پارک شهر می‌رسد. تاکنون ٧٢٠٠ متر حفاری در خط دو انجام شده است.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز همچنین یادآور شد: کار سازه ایستگاه‌های عادل آباد و قهرمانان در خط دو نیز در حال پایان  است و وارد مرحله نازک کاری و تاسیسات شده است.همچنین تاکنون در این خط ٢ هزار مترمربع ریل گذاری انجام شده است.

براساس این گزارش، یکشنبه ۶ مهرماه گالری ورودی فاز دوم ایستگاه مترو میدان امام حسین (ع) با حضور آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز،  رحیمی استاندار فارس، مهندس اسکندرپور شهردار شیراز،  موسوی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و جمعی از اعضای شورای اسلامی، مدیران استانی و شهری افتتاح شد. فاز دوم ایستگاه مترو امام حسین (ع) به مساحت ۲۵۴۰ مترمربع شامل مسیرهای دسترسی به مترو، گالری، سالن بلیت و ۱۵۰۰ مترمربع محوطه سازی با اعتباری بیش از ۲۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز