خبرگزاری کار ایران

جانشین ستاد پیشگیری از کرونای استان خبر داد؛

اعمال محدودیت های کرونایی در قزوین از فردا / مراکز عمومی، دانشگاه‌ها و مدارس قزوین به مدت دو هفته تعطیل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۳۰۲

جانشین ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد حداقل به مدت دو هفته دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه علمیه، مراکز فنی و حرفه‌ای، باشگاه‌های ورزشی، سینماها و کافی‌شاپ‌ها و شهربازی‌ها تعطیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی با اعلام این خبر گفت: در 24 ساعت گذشته بیش از 70 نفر در استان قزوین به دلیل ابتلا به بیماری کویید19 بستری شده‌اند که این آمار از روز نخست شروع بیماری کرونا تاکنون بی سابقه بوده است.

وی افزود: همچنین تعداد فوتی‌های استان قزوین نسبت به اسفند و فروردین که زمان اوج ویروس کرونا در کشور بوده بازگشته که این زنگ خطر جدی برای مردم و مسئولان استان قزوین است.

وی یادآورشد: از فردا (دوشنبه هفتم مهرماه) جاده سلامت و بخش پیاده‌روی تا اطلاع ثانوی تعطیل و حضور در آن ممنوع خواهد بود، همچنین با توجه به شرایط حساس کرونایی استان قزوین هیچ راهپیمایی و پیاده‌روی تحت عنوان اربعین نخواهیم داشت و سفر به کشور عراق نیز ممنوع است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین خطاب به شهروندان قزوینی تصریح کرد: شرایط کنونی این استان در خصوص بیماری کرونا کاملا بحرانی است، در حال حاضر تخت خالی برای بستری کردن بیماران کرونایی نداریم.

وی افزود:  شهروندان باید بیشتر از هر روز دیگر خودمراقبتی را در دستور کار قرار دهند، مردم باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیت ویژه‌ای دهند چرا که در صورت افزایش آمار بیماران باید از راهروی بیمارستان‌ها برای بستری و پذیرش بیماران جدید استفاده کنیم.

جانشین ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین اظهارکرد: متاسفانه در حال حاضر شاهد عادی‌سازی کرونا در بین عموم جامعه هستیم، مردم نسبت به موضوع بیماری کرونا کم‌توجه و یا بی‌ توجه شده‌اند، عدم رعایت مناسب پروتکل‌های بهداشتی در پمپ بنزین‌ها، رستوران‌ها و اصناف، بازاریان و مراکز درمانی همچون مطب‌ها سبب شده تا کرونا در استان قزوین شتاب بگیرد.

وی مطرح کرد: در حال حاضر شرایط استان قزوین در وضعیت فوق قرمز قرار دارد، شرایط کنونی استان قزوین حتی از اسفند سال گذشته نیز نگران کننده‌تر شده است، بنابراین باید مقررات و نظارت در استان قزوین تشدید شود.

این مسئول با بیان این نکته که برگزاری هرگونه مراسم در رستوران‌های قزوین ممنوع است، تاکید کرد: صنوف مختلف و بازار باید مورد توجه و نظارت ویژه‌ای قرار گیرد، اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند برای بار اول اخطار دریافت می‌کنند در صورت ادامه تخلف به مدت دو هفته تعطیل می‌شوند در صورت مشاهده تخلف برای سومین بار یک ماه تعطیل خواهند شد و در صورت تکرار پروانه کسب آنها باطل می‌شود.

وی در ادامه گفت: در حوزه ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز دستورالعمل‌هایی تهیه و به سازمان‌ها و ادارات ابلاغ شده است که طی آن برپایی هرگونه جلسه، بازدید و تجمع بیش از 15 نفر ممنوع است، ورود افراد بدون ماسک چه کارمند و چه ارباب رجوع ممنوع و هرگونه خدمت‌رسانی به این افراد جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز