خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران مطرح کرد:

اجرای طرح ملی مسکن فقط در شهر پرند میسر است/ بیشترین مستاجران کشور در تهران ساکن هستند

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۲۹۸

استاندار تهران گفت: اجرای طرح ملی مسکن فقط در پرند میسر است.

به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به طرح مسکن ملی در استان تهران، افزود: بیشترین مستاجران کشور در تهران ساکن هستند و سهم اقدام ملی مسکن تنها در حوزه سرزمینی استان قابل اجراست.

وی گفت: طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران با توجه به وجود گسل‌های شرق استان نظیر گسل مشا و همچنین بارگذاری بیش از حد جمعیت در این منطقه، در شهر پردیس منتفی است.

استاندار تهران افزود: این طرح با الحاق ۴۴۰ هکتار به اراضی شهر پرند در این شهر عملیاتی می‌شود، بنابراین کلیات طرح مورد توافق قرار گرفت و تامین زیرساخت‌ها و آب نیز توسط وزارت راه و شهرسازی در شورای عالی مطرح می‌شود تا مجوزات لازم اخذ شده و جنبه اجرایی به خود بگیرد.

 الحاق ۴۷۰ هکتار از اراضی ملی به پارک علم و فناوری پردیس

استاندار تهران با اشاره به الحاق ۴۷۰ هکتار از اراضی ملی به پارک علم و فناوری پردیس بر اجرای طرح کاداستر جهت تثبیت اراضی ملی تاکید کرد.

انوشیروان محسنی بندپی افزود: الحاق ۴۷۰ هکتار از اراضی ملی به پارک علم و فناوری پردیس مصوب شد تا به ایجاد شهر دانش محور و استقرار شرکت‌های دانش بنیان کمک شود.

وی ادامه داد: مصوبه دوم در مورد الحاق ۴۴۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی است که حدود ۷۳ هزار مسکن در شهر پرند جانمایی می‌شود.

استاندار تهران گفت: ۴ طرح هادی روستایی و مشکلات گازرسانی به روستا‌های بخش کن نیز مصوب و مشکلات مرتبط با راه و شهرسازی و محیط زیست برطرف شد.

وی افزود: مقرر شد تا مشکلات شهرک صنعتی قرچک در کارگروه آمایش بررسی شود.

محسنی بندپی در ادامه به اهمیت طرح کاداستر اشاره کرد و گفت: اجرای طرح کاداستر باید مورد توجه قرار گیرد تا ضمن جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز به تثبیت مالکیت اراضی ملی کمک کند و در جلسه نیز تاکید شد تا راه و شهرسازی، آب منطقه‌ای و امور اراضی اهتمام جدی در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز