خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان خبر داد:

توقیف ۷۹ دستگاه ترازو و باسکول فاقد استاندارد در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۱۵۵

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی گفت: در بازرسی‌های مشترک با همکاری نماینده فرماندهی نیروی انتظامی استان از مراکز عرضه تجهیزات سنجش در بازارها و داد وستدهای عمومی، ۷۹ دستگاه ترازو و باسکول فاقد مهر و موم استاندارد توقیف شد.

مهناز جعفریان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، افزود: اطمینان از صحت عملکرد وسایل سنجش سبک و سنگین در استان مرکزی و جلوگیری از کم فروشی ناشی از دقیق نبودن عملکرد وسایل توزین از جمله مهمترین اهداف آزمون دوره ای وسایل سنجش است. بر اساس قانون، وسایل توزین و سنجشی که نتایج آزمون آنها مردود گزارش شود، باید در مدت مقرر تعیین شده توسط تعمیرکار مجاز، تعمیر و رفع عیب شده و پس از آزمون مجدد و قبولی، به چرخه داد و ستد بازگردند.

وی ادامه داد: از خریداران ترازوها و باسکول‌ها خواست در هنگام خرید وسایل توزین به درج کد ۱۰ رقمی و مهر و موم استاندارد بر روی وسایل توزین تولید داخل و مهر و موم وسایل توزین وارداتی توجه داشته و در صورت مشاهده وسایل توزین فاقد برچسب و یا تردید درعدم صحت عملکرد آنها، از طریق تلفن گویای۱۵۱۷ (سامانه رسیدگی به شکایات اداراه کل استاندارد استان مرکزی)، کارشناسان این اداره کل را در جریان قرار داده تا رسیدگی لازم انجام شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز