خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خبر داد:

ورود نخستین محموله واکسن آنفلوآنزا به استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۱۳۳

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: نخستین محموله واکسن آنفلوآنزا وارد استان شده و توزیع عادلانه آن برای گروهای پرخطر در دستور کار قرار گرفته است. اعضای کادر بهداشت و درمان که در مواجهه چهره به چهره با بیماران هستند، در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا قرار دارند و سهمیه لازم برای آنان پیش بینی شده است.

علی علیمحمدی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در اراک ، افزود: زنان بارداری که در مراکز جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی پرونده الکترونیک سلامت دارند، در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند و می‌توانند برای دریافت واکسن آنفلوآنزا به پایگاه‌های سلامت و مراکز جامع سلامت مراجعه کنند. سایر زنان باردار نیز برای بهره‌مندی از این مزیت باید در اسرع وقت پرونده الکترونیک سلامت خود را تشکیل دهند.

وی ادامه داد: محموله دوم واکسن آنفلوآنزا نیز ظرف چند روز آینده به دانشگاه علوم پزشکی استان تحویل می‌شود که جامعه هدف دریافت کننده آن بیماران‌خاص، سرطانی‌ها و افراد با نقص ایمنی بالا خواهد بود. همچنین سهمیه‌ای از واکسن آنفلوآنزا برای  بخش خصوصی تعیین شده که شیوه توزیع و شرایط آن به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای افراد عادی با سیستم ایمنی متعادل توصیه نمی‌شود و با توجه به شیوع موج سوم کرونا از اقشار مردم درخواست می‌شود که از ازدحام در مراکز بهداشتی برای تحویل واکسن خودداری کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز