خبرگزاری کار ایران

نمایند‌ه آذربایجان غربی در گفت و گو با ایلنا:

به روستانشینانی که مجبور به تخلیه هستند، تسهیلات بلاعوض بدهید

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۰۰۳

نماینده پیرانشهر و سردشت گفت: به روستانشینانی که مجبور به تخلیه هستند تسهیلات بلاعوض بدهند .

کمال رحمانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: موضوع جابه جایی 6 روستای شهرستان سردشت از 20 سال قبل مطرح بوده است و شورای امنیت ملی اعلام کرده این 6 روستا خارج از نوار قرمز مرزی قرار دارند و ساکنان هرچه زودتر باید آنجا را تخلیه کنند.

وی گفت: تاکنون  ساکنان 2  روستاتخلیه شده اند. به ساکنان 4 روستای دیگر نیز تا پایان پاییز امسال مهلت داده شده که روستاهای شان را تخلیه کنند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس ادامه داد: به عنوان نماینده این مردم خواستارم با تعامل نیروهای مرزبانی و این مردم در روستاهای شان بمانند و جابه جا نشوند. ولی اگر امکان زندگی این مردم به لحاظ امنیتی در این روستاها وجود ندارد راهکار اساسی  برای جابه جایی شان در نظر گرفته شود. مثلاخانه و زمین کشاورزی مناسب به  این روستاییان  بدهند.

حسین پور عنوان کرد: این مردم در روستاهای شان دامدار و کشاورز بوده اند و در این شرایط سخت اقتصادی شرایط خریدن یک متر زمین مسکونی و کشاورزی را در دیگر مناطق ندارند. وقتی به آنها گفته می شود روستاهایتان را تخلیه کنید به آنها تسهیلات بلاعوض بدهند.

وی تصریح کرد: 2 روستای قبلی که تخلیه کردند تعداد خانوارشان کم بود ولی روستاهایی که تعداد خانوارهایشان بیشتر است باید چاره ای اندیشیده شود. چرا که اهالی نسبت به این موضوع معترض اند و مکاتباتی با بنده و فرمانداری شهرستان داشته اند.

حسین پور افزود: مردم این مناطق در زیر خط فقر قرار دارند و باید برای شان چاره ای اندیشیده شود.

وی گفت: در تصمیم هایی که گرفته می شود و بخشنامه هایی که صادر می شود شرایط سخت زندگی مردم را نیز در نظر بگیرند.

اسامی روستاها و تعداد خانوار:

1. اشکان سفلی با یک خانوار 4 نفر جمعیت

2. نوکان با 19 خانوار و 82 نفر جمعیت

3. تیت سفلی 8 خانوار و 30 نفر جمعیت

4. گاکه خالی از سکنه

5. ارزنه 14 خانوار 53 نفر جمعیت

6. بخش وزینه که تخلیه شده است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز