خبرگزاری کار ایران

مدیر هماهنگی جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

اجرای طرح تولید 10 محصول کشاورزی گواهی شده در گیلان

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۸۶۹

مدیر هماهنگی جهاد کشاورزی گیلان گفت: طرح تولید ۱۰محصول کشاورزی گواهی شده و استاندارد در گیلان اجرا شده است.

به گزارش ایلنا از رشت،مدیر هماهنگی جهاد کشاورزی گیلان گفت: طرح تولید 10محصول کشاورزی اصلی و مهم استان شامل مرکبات، فندق، بادام زمینی، برنج، کیوی، لوبیا، کدو، هندوانه، زیتون و چای در ۵شهرستان رودسر، آستانه اشرفیه، لنگرود، رودبار و لاهیجان اجرا شده است.

حمید منشی زاده هدف از اجرای این طرح را ایجاد اشتغال، توسعه کسب و کار و افزایش توان اقتصادی روستاییان و عشایر اعلام کرد و افزود: این طرح بر اساس تفاهم نامه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی، امسال در 5شهرستان گیلان در دست اجرا است.
 
وی  گفت: 175نفر از زنان روستایی گیلان، پس از آموزش های لازم، این طرح را در 57هکتار از زمین های کشاورزی استان، در قالب سایت الگویی اجرا می کنند که 5بهره بردار اصلی و بقیه بهره بردار تابعی هستند.
 
مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی گیلان درخصوص پیشرفت فیزیکی اجرای طرح تولید محصولات گواهی شده افزود: تا کنون 3محصول هندوانه، لوبیا و چای برداشت شده و آزمایش های آب و خاک برای بقیه محصولات در دست انجام است که پس دریافت کد شناسایی از سازمان جهاد کشاورزی، برای اخد گواهی استاندارد، مورد آزمایش قرار گیرند.
 
حمید منشی زاده گفت: ۵محصول کدو، برنج، بادام زمینی، زیتون و فندق نیز برداشت شده و برای اخذ کد شناسایی به آزمایشگاه تحویل داده شدند و محصول مرکبات و کیوی نیز تا مدتی دیگر به مرحله برداشت هستند خواهند رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز