خبرگزاری کار ایران

طی مراسمی با حضور مسئولان؛

کشمش سبز قلمی خلیل آباد وارد بورس شد

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۷۸۹

آیین ورود کشمش سبز قلمی خلیل آباد به بورس کالای ایران با حضور معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران در خلیل آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خلیل آباد، معاملات گواهی سپرده کشمش در بورس کالای ایران در حالی امروز با حضور مقامات استانی خراسان رضوی، مدیران بورس کالای ایران و نیز با حضور امام جمعه خلیل آباد، فرماندار و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از تجار و باغداران و فعالان حوزه کشمش برای نخستین بار راه اندازی شد که طی این مراسم معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا به تشریح نقش بورس در حمایت از بخش کشاورزی و مزایای راه اندازی معاملات گواهی سپرده برای محصول کشمش پرداخت.

علیرضا ناصر پور با بیان اینکه شهرستان خلیل آباد به عنوان قطب تولید کشمش سبز قلمی در کشور است، افزود: این بازار کمک می‌کند که وجه حاصل از معاملات در کوتاهترین زمان ممکن و با اطمینان کامل به حساب کشاورزان واریز می‌شود. ضمن اینکه با توسعه فعالیت‌های بورس کالا در حوزه کشاورزی شاهد کاهش فعالیت‌های واسطه گرایانه در این بازار خواهیم بود.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا اظهار داشت: با توجه به مشخصات کالاهای قابل معامله از طریق گواهی سپرده کالایی، کشمش قابلیت معامله از طریق گواهی سپرده کالایی را دارا بوده و با برگزاری جلسات هم اندیشی، آموزشی و توجیهی و مذاکره با متقاضیان، در حال حاضر انبار پرهیزکار به عنوان اولین انبار نگهداری کشمش در بورس کالای ایران پذیرش شده است.

وی در تشریح مزایای معامله کشمش از طریق گواهی سپرده کالا بیان کرد: عدم نیاز به تحویل فیزیکی، جابجایی، تحمل هزینه و افت مربوطه در هر بار خرید"؛ "امکان خرید و فروش مستمر و متعدد بدون جابجایی" و "ایجاد اطمینان در خریدار و فروشنده نسبت به کیفیت کالای خریداری شده و مسئولیت انبار پذیرش شده نزد بورس نسبت به کیفیت و کمیت کالای خریداری شده از مزایای این معاملات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز