خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری البرز:

آمادگی البرز برای تصمیمات ستاد ملی کرونا در اربعین/ مردم استان و عزاداران حسینی از حرکت به سمت مرزها خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۷۳۰

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه کشور عراق به سبب کنترل شیوع ویروس کرونا، ورود زائران به این کشور را ممنوع کرده، گفت: انتظار داریم مردم استان و عزاداران حسینی از رفتن و حرکت به سمت مرزها خودداری کنند.

به گزارش ایلنا، نورمحمد فردی در جلسه ستاد اربعین، اظهار داشت: هیچ حادثه ای غم انگیزتر از حادثه کربلا نداریم و مردم ما شیعه هستند و محضر حضرت سیدالشهدا ارادت ویژه‌ای دارند ولی امسال به سبب همه‌گیری ویروس کرونا و در راستای حفظ جان و سلامت زائران و شهروندان دولت عراق مجوز ورود زائران را به کشورش ممنوع کرده است. 

وی افزود: کشور عراق به سبب کنترل شیوع ویروس کرونا ورود زائران به این کشور را ممنوع کرده در حالی که باید برنامه‌های جایگزین برای این مراسم در استان شکل گیرد.

معاون استاندار گفت: انتظار داریم مردم استان و عزاداران حسینی از رفتن و حرکت به سمت مرزها خودداری کنند چرا که هیچ امکاناتی در این مناطق وجود نداشته و همچنین هیچ ‌گونه خدماتی نیز به آنها ارائه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کمیته های متولی اربعین در البرز آمادگی لازم را داشته باشند، افزود: با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی، برنامه‌های فرهنگی و تبلیغات و کارهای عمیق و معرفتی در حوزه اربعین و عاشورا توسط دستگاه‌های فرهنگی در سطح استان برنامه‌ریزی  و از صدا و سیمای استان اطلاع رسانی خواهند شد.

وی با ابراز امیدواری از تداوم روند اهدای نذورات به شکل کمک‌های مومنانه در ماه صفر، افزود:  باتوجه به بیماری کرونا کمک های مواسات، همدلی و مومنانه به قشر آسیب پذیر انجام شود. 

فردی تصریح کرد: موکب داران باید خدمت به مردم را به عنوان هدف اصلی خود دنبال کنند و در این مسیر انسجام داشته باشند و از طرفی با توجه به اینکه خادمین امام حسین(ع) توانمندی انسجام بخشی به نیروی‌های مردمی را دارند برای انجام خدمت در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

معاون استاندار با بیان اینکه دستورالعمل برگزاری مراسم ماه محرم و صفر اعلام شده است، افزود: مسئولیت اجرای دستورالعمل مراسم عزاداری ماه محرم و صفر با سازمان تبلیغات اسلامی است که با تشکیل کارگروه برگزاری مراسم عزاداری و مشارکت نمایندگان هیات‌ها، مداحان، نیروی انتظامی، بهداشت، سازمان بسیج، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، صداوسیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌های مرتبط اجرا می‌شود.

فردی با بیان اینکه ماه محرم امسال، مردم تمامی دستور العمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت کردند و ایران اسلامی و منازل خود را به حسینیه تبدیل کردند، افزود: در اربعین حسینی نیز با زنده نگه داشتن شور و شعور حسینی با قرائت خانوادگی زیارت اربعین در هر خانه یکبار دیگر تمامی ایران، شهرها و روستاها و همه منازل حسینیه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز