خبرگزاری کار ایران

در دیدار شهردار اصفهان با وزیر امور خارجه افغانستان مطرح شد؛

همکاری شهرداری اصفهان با افغانستان در ترافیک و خدمات شهری

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۶۶۵

شهردار اصفهان در ملاقات با وزیر امور خارجه افغانستان گفت: اصفهان دارای توان فنی و تجربی برای همکاری با افغانستان در حوزه ترافیک و خدمات شهری است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قدرت الله نوروزی که برای حضور در نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری، به عنوان رویداد مشترک کشور ایران و افغانستان، به افغانستان سفر کرده ، با وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

وی در این دیدار با اشاره به اینکه امروز در ایران از  سه میلیون نفر شهروند افغان ، حدود 200 هزار نفر در اصفهان زندگی می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به اینکه بنده به نمایندگی از شهرداری‌های کشور و به نمایندگی از وزارت کشور در این جلسه حضور دارم، خوشحالم اعلام می‌کنم که در همه شهرهای ایران شهرداری‌ها حقوق شهرنشینان را در کنار شهروندان رعایت می کنند و همه امکانات در اختیار شهرنشینان افغانستانی قرار دارد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: امروز وضعیت شهرداری ها در ایران خوب پیش رفته و حضور در اولین نمایشگاه خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و ماشین آلات وابسته در افغانستان نشان داد شهرداری ها در حوزه طراحی شهری، فضای سبز، آی تی، پسماند به صورت BOT می توانند با افغانستان همکاری داشته باشند.

نوروزی ادامه داد: با توجه به ظرفیت و سابقه تاریخی شهرداری ها، امکان پیوند خواهرخواندگی بین شهرها همچنان وجود دارد و ما تمایل داریم شهرها و نیز انجمن های علمی و تخصصی خواهرخوانده شوند.

 نظم بخشی در سطح شهر

وی افزود: امیدوارم در این سفر با کمک سفیر ایران در افغانستان، بتوانیم تفاهم نامه هایی در حوزه های علمی، شهری، شهر هوشمند، مباحث فرهنگی و امور آموزشی داشته باشیم.

شهردار اصفهان افزود: در استقرار نظم و امنیت شهرداری‌ها از امکانات زیادی برخوردار ند و یکی از موارد مورد نیاز افغانستان استفاده از این سیستم هاست و در امور ترافیکی این توان را داریم که با انعقاد قراردادهایی شرکت هایی را مستقر و کار را آغاز کنیم.

نوروزی همچنین پیرامون دیگر برنامه‌های این سفر اظهار کرد: در این سفر ملاقاتی را با سفیر ایران در کابل داشتیم و گفت و گوهای بسیار خوبی در سفارتخانه ایران در این شهر با حضور مسئولان ایرانی انجام شد . در این نشست بر لزوم همکاری های مشترک و امکاناتی که از شهرداری های کشور در زمینه های مختلف مانند پسماند، خدمات شهری و ... می توانیم به کابل داشته باشیم تأکید شد.

همچنین در این دیدار، محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان خاطراتی از پل خواجو و سی و سه پل بیان کرد و تاکید اصفهان شهر زندگی من است.

نخستین نمایشگاه خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و ماشین‌آلات وابسته افغانستان با حضور شهردار اصفهان، معاون بین‌الملل شهردار تهران و هیات همراه در کابل برگزار شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز