خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین:

۱۵ مهرماه آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیات برارزش افزوده تابستان است

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۵۸۶

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: ۱۵ مهرماه، آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سه ماهه تابستان ۹۹ و همچنین صورت معاملات فصلی بهار ۱۳۹۹ تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سعید حوائج با اعلام این خبر گفت: براساس قانون، اشخاص مشمول ارسال فهرست معاملات مکلف هستند فهرست معاملات خود را در مقاطع سه ماهه (فصلی) تهیه و تا یک ماه و نیم پس از پایان هر فصل به صورت الکترونیکی از طریق درگاه اینترنتی سازمان امور مالیاتی کشور برای سامانه معاملات ارسال کنند.

وی اظهار کرد: اما با توجه به علت شیوع ویروس کرونا و ضرورت طرح فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و نیز براساس پیشنهاد سازمان امور مالیاتی و مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا ، مهلت ارسال صورت معاملات فصلی دوره بهار سال جاری تا ۱۵ مهرماه تمدید شده است.

این مسوول امور مالیاتی افزود: تمامی اشخاص حقوقی، صاحبان مشاغل که حسب نوع و یا حجم فعالیت آنها جزء گروه نخست موضوع ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی ماده ۹۵ قانون و صاحبان مشاغل مشمول مالیات برارزش افزوده، مشمول ارسال صورت معاملات فصلی خواهند بود، باید فهرست معاملات خود را مطابق اقلام اطلاعاتی مندرج در سامانه معاملات تهیه و از طریق درگاه اینترنتی سازمان به نشانی www.tax.gov.ir ارسال کنند.

حوائج با اشاره به مفاد ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، خاطرنشان کرد: عدم صدور صورتحساب و یا عدم درج شماره اقتصادی خود و طرف معامله، استفاده از شماره‌های اقتصادی خود برای دیگران و یا استفاده از شماره اقتصادی دیگران برای معاملات خود، مشمول جریمه‌ای معادل ۲ درصد مبلغ مورد معامله می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین یادآور شد: مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را داشته و می‌توانند بدون مراجعه به واحدهای خدمات مودیان از طریق سامانه www.evat.ir اقدام به ارایه اظهارنامه و تکمیل و صدور قبض مالیات و عوارض کرده و پس از دریافت شناسه قبض و پرداخت از طریق درگاه‌های بانکی تعیین شده اقدام به پرداخت مالیات و عوارض کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز