خبرگزاری کار ایران

در سفر به استان هرمزگان انجام شد؛

بازدید معاون رئیس‌جمهور از اجرای فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۴۷۱

معاون اول رئیس جمهور در سفر به استان هرمزگان، با حضور در بندر شهید رجایی بندرعباس، ضمن بازدید از پروژه فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی ، روند اجرای این پروژه مهم و راهبردی را بررسی کرد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، اسحاق جهانگیری‌معاون اول رئیس‌جمهور در این بازدید که با همراهی فریدون‌ همتی استاندار هرمزگان و مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی انجام شد، با توضیحات مهندس محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی، قرار گرفت.

اجرای پروژه مهم و استراتژیک فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان پروژه اقتصاد مقاومتی اولویت دار از اواخر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ آغاز شد.

ارتقاء جایگاه بندر کانتینری شهیدرجایی در رقابت با سایر بنادر منطقه، افزایش اسمی تخلیه و بارگیری ترمینال کانتینری از ۶,۳ میلیون TEU به ۸,۴ میلیون TEU برای پهلوگیری شناورهای با ظرفیت ۱۸۴۰۰ TEU و تناژ ۱۸۵۰۰۰ DWT، احداث سه پست اسکله به طول ۱۴۰۰ متر، لایروبی حوضچه شماره ۳ تا ترانزیت تقریبی ۱۷,۵- نسبت به CD به حجم تقریبی ۴ میلیون متر مکعب، خاکبرداری و محوطه سازی و تاسیسات زیربنایی و روبنایی با سطح تقریبی ۱۱۳ هکتار و ساختمان های مورد نیاز و نیز حفاظت ساحلی و اقدامات لازم به طول تقریبی ۱۱۰۰ متر از جمله اهداف تبیین شده برای پروژه فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهیدرجایی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز