خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار مشهد خبر داد:

کاشت بیش از ۴۴۰ هزار اصله درخت در کمربند سبز جنوبی مشهد

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۲۷۱

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: بیش از ۴۴۰ هزار اصله درخت و درختچه در سطحی بالغ بر ۹۰۰ هکتار در کمربند سبز جنوبی مشهد کاشته شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در سه سال گذشته بیش از ۴۴۰ هزار اصله درخت و درختچه، در سطحی بالغ بر ۹۰۰ هکتار در کمربند سبز جنوبی مشهد کاشته شده است، گفت: در ۶ ماهه نخست امسال نیز بالغ بر ۱۰ هزار اصله درخت و درختچه در مساحتی بالغ بر ۳۲ هکتار کاشته شده و پیش بینی می‌شود با توجه به اینکه در ۶ ماهه دوم شرایط برای کاشت درختان مساعد‌تر است بیش از ۹۵ هزار اصله درخت دیگر در مساحتی بالغ بر ۵۲۰ هکتار کاشته شود.

وی افزود: توسعه کمربند سبز با توجه به ارزش زیست محیطی این پروژه و آینده تفرجگاهی آن برای این کلانشهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و غالب گونه‌های موجود در این کمربند بومی و کم نهاده هستند، در حال حاضر نیز کاشت هیچ گونه درخت غیربومی در دستور کار نیست.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه تامین آب مورد نیاز برای آبیاری این گونه‌ها از محل اراضی کمربند سبز یکی از مهمترین اولویت‌های مدیریت شهری است، ادامه داد: در شش ماهه اول امسال با ساماندهی چشمه ماهور و احداث برکه در ابتدای نه دره برای جمع آوری آب‌های سطحی، گام‌های مناسبی در این راستا صورت گرفت.

یعقوبی بیان کرد: همچنین در این بازه زمانی بیش از صدهزار هلالی در بالادست تشتک‌های درختان موجود در عرصه‌های شیبدار ایجاد شد تا از حرکت رواناب در اثر بارش‌ها جلوگیری شود و بخش قابل توجهی از آب ناشی از باران، با نفوذ به لایه‌های زیرین زمین و در جهت آبیاری درختان مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز