خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

600 میلیارد تومان در فصل پاییز برای مقابله با کرونا نیاز است

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۲۴۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تدوین نقشه راه مقابله با کرونا گفت: برای حالت خفیف تا سخت و شدید این بیماری در پاییز و زمستان بین ۳۵۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهیم.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی‌کرمانشاه با اشاره به تشدید وضعیت کرونا در استان کرمانشاه گفت: متاسفانه در دو هفته اخیر تعداد بیماران بستری کرونایی از حدود ۱۵۰ نفر به ۳۸۱ نفر رسیده و عملا حدود ۲.۵ برابر افزایش یافته که می‌تواند نشانه‌ای از شدت یافتن بیماری در هفته‌های آتی باشد.

وی با اشاره به تدوین نقشه راه مدیریت کرونا در شش ماهه دوم سال گفت: بر اساس این نقشه استان خود را برای سه وضعیت خفیف، متوسط و شدید بیماری آماده می‌کند که برای هریک از این مراحل نیاز‌ها و اعتبارات احصا شده است.

مرادی تاکید کرد: برای وضعیت خفیف بیماری در استان در شش ماهه پیش رو ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و برای وضعیت متوسط که تعداد بستری‌ها به ۸۰۰ تا هزار نفر برسد نیازمند تامین اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومانی هستیم.

این مسئول افزود: برای حالت بدبینانه و شدید بیماری هم که تعداد بیماران بستری به بیش از ۱۵۰۰ نفر برسد نیازمند تامین اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی برای شش ماهه پیش رو هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: این میزان نیاز اعتباری در حالی است که تاکنون ۶۸ میلیارد تومان دریافت کرده ایم و نیازمند مساعدت جدی در این حوزه هستیم.

وی به کمبود تخت‌های ICU در استان اشاره کردوافزود: پیش از شروع کرونا تصور این بود که به ازای هر ۱۰۰ تخت بیمارستانی وجود ۱۰ تخت ICU کفاف می‌دهد، اما با شدت گرفتن بیماری متوجه شدیم حداقل به ۳۰ تخت ICU به ازای هر ۱۰۰ تخت بیمارستانی نیاز داریم و باید تعداد این تخت‌ها را افزایش دهیم.

مرادی بیان کرد: طی مدت شیوع کرونا حدود ۷۰ تخت ICU در استان اضافه شده که عمده هزینه‌های خرید آن از محل اعتبارات دانشگاه بوده و بخشی را هم وزارت بهداشت کمک کرده و برای خرید تخت‌های بیشتر نیازمند مساعدت هستیم.

وی افزود: خرید تجهیزانی مانند دستگاه اکسیژن ساز که هرکدام حدود دو میلیارد تومان قیمت دارد و نیز کپسول‌های اکسیژن سایر تجهیزات هم نیازمند تامین اعتبار است که امیدواریم در این زمینه به دانشگاه کمک شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: هزینه درمان هر بیماری کرونایی حدود ۲۰ میلیون تومان است و تا به امروز ۲۵۰ میلیارد تومان در استان هزینه کرده ایم.

وی افزود: این هزینه‌ها در حالی است که درآمد‌های اختصاص بیمارستان‌ها حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد به دلیل شرایط کرونا کاهش پیدا کرده و بخش بهداشت و درمان نیازمند مساعدت جدی مالی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز